نو روز تو راهه و همه تو تکاپوی خرید سال جدید و سفره ی هفت سین، ماهی ، سبزی و سنبل و خونه تکونی و کلی چیزای دیگه هستند.
همه با کلی دلخوشی و حس خوب منتظرن که سال 97 بیاد.
 به همین مناسبت میخوایم شمارو با چندتا از سنت ها ی مختلف کشور های دیگه آشنا کنیم. سنت هایی که که شاید  کمی متفاوت تر از سنت های ما ایرانیا باشن، اما در نوع خودشون خیلی جالبن.

مراسم نوروز در باکو

تکم خوانی

تکم خوانی و تکم گردانی عمری دراز در خطه آذربایجان داره ، این رسم اینجوریه که وقتی صدای تکم چی ها با لحن شیرین و آهنگین تو سطح شهر می پیچه، به مردم مژده ی اومدن بهار رو میده.

مراسم نوروز در ازبکستان


در نوروز حليم، سمنك، سنبوسه اي گياهي از سبزيجات، مخصوصا آش پلو و غذاهای مختلف پخته میشه. دخترا لباس های رنگی رنگی میپوشن و هنرمند ها به هنرنمایی میپردازن. همه جا آهنگ و نوای نوروز طنين انداز ميشه.

در باغ ملي 'علي شير نوایی' شهر تاشكند هم، هر سال نمايش هاي زيبا و جالب نوروزي با حضور رييس جمهوري ازبكستان، نمايندگان سازمان هاي بين المللي و سفیر كشورهاي مختلف مقيم اين كشور برپا ميشه.

مراسم نوروز در چین

مردم چين طبق آيين ها وسنت های قدیمی خودشون، شب عيد نوروز كاغذهاي قرمز رنگ رو میبرن و به شيشه‌ها و چارچوب پنجره‌ها میچسبونن. کاغذها بايد به رنگ قرمز باشن و پيرترين زن خانواده بايد اين برش ها رو تهيه بکنه.

چيني‌ها معتقدن اين کاغذها میتونن روح شيطان رو از اونا و خانوادشون دور بکنه.
امروزه اين رسم در چين تغيير کرده و انواع کاغذها با رنگ هاي شاد و جذاب به پنجره‌ها آويخته میشه. چيني ها عقيده دارند اين کاغذها سبب خوشبختي در سال نو مي شود.

سفر724 سال خوبی را همراه با سلامتی و کامیابی برای همراهان و مسافران و هموطنان مان آرزومند است. امیدواریم با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سفر724 در ایام نوروز و طول سال توانسته باشیم همراه و یار خوبی برای شما عزیزان در مسافرت ها بوده باشیم.