مسافرت‌های طولانی با اتوبوس خیلی زود می‌تواند حوصله‌ی آدم را سر ببرند. مثلا فکر کنید پیرزنی کنار دست‌تان نشسته و خوابش برده، پسربچه‌ی سه ساله‌ای اسباب‌بازی‌اش را مدام به پشتی صندلی‌تان می‌کوبد و یا دختر پانزده ساله‌ای در صندلی مقابل‌تان دست از حرف‌زدن با تلفن بر نمی‌دارد. خوب این‌ها شرایط ناخوشایندی است که هر شخصی ممکن است به آن‌ها دچار بشود، با این حال اُمیدتان را از دست ندهید! در ادامه پیشنهادهایی داریم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خودتان را سرگرم کنید و سختی مسافرت طولانی را آسان.

1.ذهن‌تان را برای فعالیت‌های بیشتری که می‌توانید انجام دهید آماده کنید. به قول معروف " وصف العیش، نصف العیش" پس کاری را شروع کنید و زیاد سخت نگیرید

2.ابزارهای سرگرمی با خودتان بیاورید. مطئن شوید که به اندازه‌ی کافی برای سفر طولانی‌تان ابزار سرگرم‌کننده همراه آورده‌اید. چیزهایی مثل:

  • موزیک‌پلیر، پاور بانک و هدفون‌.
  • کتاب یا مجلات.
  • تبلت و یا لپ‌تاپ.
  • بازی‌های غیرالکترونیکی و سرگرم‌کننده.

3.گوشی، آی‌پد، لپ‌تاپ، تبلت یا هر وسیله‌ی سرگرم‌کننده‌ی الکترونیکی دیگری را همراه داشته باشید. بعضی وقت‌ها همراه داشتن چنین وسیله‌هایی سودمند است چون به شما اجازه می‌دهند فیلم تماشا کنید، با گِیم‌ها سرگرم شوید، چت کنید و به دوستان‌تان زنگ بزنید و خیلی کارهای دیگر. اگر اینترنت موجود باشد می‌توانید از سرگرمی‌های آنلاین هم استفاده کنید.

4.کاغذ و مداد با خود ببرید. نقاشی‌کشیدن همیشه سرگرم کننده بوده درست است؟ شما همین‌طور می‌توانید منظره‌ها و یا رویدادهای به‌یادماندنی را هم ترسیم کنید. مطمئنا این کار شما را در طول سفر سرگرم خواهد کرد. تلاش کنید تا این کار را به مدت طولانی انجام ندهید چون آن‌وقت به خاطر تکان‌های اتوبوس احساس مریضی خواهید کرد.

5.همراه خود کتاب داشته باشید. می‌توانید برای سرگرم‌کردن خودتان از کتاب‌ها، مجلات و روزنامه‌هایی که همراه می‌برید استفاده کنید. فقط مراقب باشید که دچار حالت تهوع نشوید.

6.به سرگرمی یا کاری فکر کنید که انجام‌دادنش در اتوبوس آسان باشد. چیزی را انتخاب کنید که به شما لذت می‌دهد و زود شما را دلزده نمی‌کند.

7.به صندلی تکیه بدهید و آرام باشید. شرایطی که پیش می‌آید را بپیذیرید. سعی کنید به منظره‌ی جاده نگاه کنید و یا با اطرافیان‌تان حرف بزنید.

8.صبور باشید. فقط کافی است تا به لحاظ ذهنی در مورد وضعیت سواری اتوبوس خونسرد باشید. گفتن این حرف از عمل‌کردن به آن سخت‌تر است، با این‌حال اگر در این مورد مهارت کسب کنید در تمام زندگی‌تان موفق خواهید شد.

9.به بیرون خیره شوید. به قضیه با دید سرگرمی نگاه کنید و به این بیاندیشید که سفرتان خیلی زود تمام می‌شود.

 10.آهنگ‌ها را دست بیندازید! به هر آهنگی که دوست دارید فکر کنید، اما متن اصلی آن را با چیزی که خودتان ساخته‌اید جایگزین کنید. این‌طوری همان ریتم و موزیک آهنگ اصلی با کلمه‌های من‌درآوری شما ترکیب می‌شود و باعث سرگرمی‌تان می‌گردد.

 11.چرت بزنید. بعد از اینکه خوراکیی‌یی خوردید، به موسیقی گوش کنید یا کتابی بخوانید. این کارها ذهن شما را آرام می‌کنند و این تصور را می‌بخشند که مسیر سفر کوتاه است. چرت‌زدن هم راه بسیار موثری برای گذراندن زمان است.

12. با دوست‌تان یا کسی که در نزدیکی‌تان نشسته صحبت کنید. بعضی وقت‌ها خوب است که با دیگران وارد مکالمه‌ی عمیق شوید. این کار همیشه باعث می‌شود که زمان‌تان بگذرد و در عین حال شما هم از تجربیات دیگران بیشتر معلومات کسب خواهید کرد.

13. نسبت به همسفران‌تان مهربان باشید. صبور باشید و از خود حسن نیت نشان دهید. اگر چنین رویه‌ای را پیش بگیرید کج‌خُلق هم نخواهید شد. از پرخاش‌کردن یا مشاجره‌کردن با افراد داخل اتوبوس خودداری کنید. این کار فقط سفرتان را دراماتیک‌تر و ناراحت‌تر می‌کند. به یاد داشته باشید که همه در فضای محدودی هستند. مثبت بمانید.وقتی مردم بهتان خیره می‌شوند سعی کنید تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و لبخند بزنید.