در اربعین سال ۹۶ نسبت به سال های پیشین برنامه ریزی های سازمان یافته تری جهت اعزام زائران اربعین به کشور عراق و شهرهای زیارتی کربلا، کاظمین و نجف توسط مسئولان امر صورت گرفته است.

با توجه به تمهیداتی که امسال صورت گرفته سامانه سماح با همکاری بانک های ملی، سپه و ملت بحث مالی ویزای اربعین را پیش برده اند. سال های پیش زائران برای اخذ ویزای کربلا هزینه ها را باید به صورت ارز خارجی پرداخت می کردند و هیچ هزینه ریالی از زائران دریافت نمیشد. این موضوع زائران اربعین را دچار سردرگمی ساخته بود. ولی اربعین ۹۶ زائران می توانند از طریق سامانه سماح و درگاه های پرداخت بانک ملی و ملت هزینه ویزای عراق را به صورت نقدی واریز کنند.

زائران اربعین می توانند با استفاده از بیمه اجباری اربعین در خصوص حوادث ناشی از بیماری، تصادف، فشارهای جمعیتی یا حملات تروریستی و موارد مشابه از خدمات بیمه بهره مند شوند. خدمات بیمه اربعین و خدمات بیمه مسافرتی پشتوانه حمایتی زائران می باشد.

جهت رفاه حال زائران اربعین سامانه سماح برای چهارمین سال پیاپی فعالیت خود را در زمینه ثبت نام زائرین انجام میدهد، تا مردم به راحتی از هر جایی دسترسی به اینترنت دارند، برای سفر زیارتی اربعین ثبت نام کنند.

هزینه‌های اخذ ویزای عراق را فراموش نکنید! حق‌الزحمه کارگزاری، جهت اخذ ویزا ۱۰ هزار تومان است. رقم هزینه پرداختی زائرین اربعین، در سامانه ی سماح نهایی شده و حدود ۱۹۲ هزارتومان است؛ که تمام آن به صورت ریال ایرانی پرداخت می شود.

سامانه سماح از اوایل شهریورماه برای ثبت نام متقاضیان اربعین فعال شده و به هیچ وجه برای ثبت‌نام نباید به شخصی پول نقد داده شود. هزینه بیمه متقاضیان سفر اربعین ۲۵ هزار تومان، نرخ ثبت‌نام ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان و هزینه ویزا معادل ۴۰ دلار است که به صورت ریالی پرداخت می‌‌شود.

ثبت‌نام در سامانه سماح تا نزدیک اربعین ادامه خواهد داشت و این کار تا زمانی که سازمان حج و زیارت تشخیص دهد که برای دریافت ویزای اربعین وقت است، ادامه خواهد داشت.

 

راهنمای کامل سفر به کربلا

راهنمای کامل اخذ ویزای کربلا

راهنمای کامل بیمه زیارتی اربعین

آخرین اخبار اربعین

 

safar724.com