به اواخر زمستان که می رسیم دلتنگی هایمان برای بهار بیشتر و بیشتر می شود. فصلی که دوست داری از روزمرگی هایت دست بکشی و زیر باران بهاری قدم بزنی و در کنار دریا امواج را به نظاره بنشینی.

سفر724 در ادامه به معرفی سفرهای بهاری که با اتوبوس می توان لذت بیشتری نیز از آن ها برد، خواهد پرداخت. سفر با اتوبوس علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها برای افرادی لذت بخش است که راه را جزئی از سفر می دانند. مسافرین بهار می توانند بلیط اتوبوس خود را به اسانی از سامانه سفر724 خریداری کنند. خرید بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی می تواند شروع خوبی برای سفرهای بهاری باشد. در ادامه همراه ما باشید.

وقت سفر فرا رسیده. کولا بارت را ببند و راهی سفر شو. سفری در دل بهار! اگر مشکل مرخصی گرفتن و مسافرت چند روزه دارید ما به شما کمک می کنیم که همین تعطیلات آخر هفته به مسافرتی شگفت انگیز و تکرار نشدنی بروید!

 

در شمال غرب کرج روستایی وجود دارد که زیبایی های منحصر به فردی دارد. در تابستان و بهار آب و هوا معتدل و دل انگیز و در زمستان و پاییز هم کمی سرد است. 

برغان! بله اینجا روستای برغان است. رودخانه ای به نام شاهرود از روستای برغان می گذرد که از کوه های البرز مرکزی سرچشمه می گیرد. جالب است بدانید روستای برغان قدمتی بیشتر از کرج دارد.

اگر می خواهید به برغان سر بزنید و یا اخر هفته خود را آنجا بگذرانید دو مسیر پیش روی شما قرار دارد. از گوهردشت و جاده آتشگاه به سمت برغان بروید و یا اینکه از اتوبان کرج قزوین که تابلوی کردان مشخص است به سمت کردان رفته و پس از کردان م یتوانید به برغان بروید.

سرسبزی و درخت چشم اندازی است که وقتی وارد بزغان شدید با ان مواجه می شوید. علاوه بر سبزی صدای خروشان رودخانه نیز شما را به آرامشی وصف ناپذیر خواهد برد. فقط همین درخت و رودخانه دیدنی های این روستا نیستند. صبر کنید! جاذبه های گردشگری دیگری نیز انتظار شما را می کشد.

قلعه ای در اواسط جاده میبینید که احتمالا از مناطق استراتژیک ان زمان بوده است. علاوه بر آن آثاری چون حسینیه اعظم و پل تاریخی برغان و همچنین چنار کهن، مسجد جامع برغان نیز از آثار تاریخی و دیدنی این شهر به حساب می رود. 

درختی قدیمی در ضلع شمالی حیات مسجد ریشه کرده است که بسیار قطور بوده و طولی تقریبا حدود 12 متر دارد. درختی پیر و کهنه که با کمی کنجکاوی می توانید سوراخی روی تنه درخت ببینید. نگاهی از این سوراخ به داخل درخت بیندازید می توانید ببینید که تنه درخت خالی بوده و به شکل اتاقی درآمده که 10 نفر همزمان می توانند در آن جا شوند. 

مردم برغان اعتقاد زیادی به این درخت دارند و گاها برای این درخت نذر می کنند و به آن دخیل می بندند تا حاجت خود را از درخت بگیرند. داخل تنه این درخت انرژی فوق العاده مثبتی وجود دراد که پس از خارج شدن از تنه انگار از دل طبیعت بیرون آمده ای. 

این هم در نوع خود تجربه ای است که می توانید در سفر به برغان آن را امتحان کنید!

 

راسته بازار

بازار برغان را جزو قدیمی ترین بازارهای البرز می دانند. الوی برغان هم که محصول نام آشنای این خطه است. بدون چشیدن طعم آلوچه های درختی و الوی برغان هرگز این روستا را ترک نکنید. 

 

سوغات دیگری نیز می توانید از برغان با خود ببرید. گردو، عسل، آلبابو و لبنیات تازه که دیدنش هم ادم را به وسوسه خرید می اندازد. 

در سفرهای بهاری لذت بیشتری از مسیر می توان برد. برای همین انتخاب مسافران بهاری سفر با اتوبوس می باشد. برای خرید بلیط اتوبوس می توانید به آسانی از سامانه سفر724 اقدام کنید.

در حال حاضر نیز سرویس هایی از شهرهای اراک، کرمانشاه، همدان، مشهد، تویسرکان و گلپایگان به شهر کرج در اختیار مسافران قرار گرفته است. شما می توانید با استفاده از فیلتر شرکت مسافربری، به راحتی شرکت مورد نظر و دلخواه را انتخاب کرده و از تخفیف های آن ها نیز بهره مند شوید.