پارک ملت یا همون بوستان ملت در منطقه 3 شهرداری تهران قرار گرفته و به دلیل مساحت زیادی که داره یکی از بزرگترین بوستان های تهران به حساب میاد.

طراحی پارک ملت به صورت نامنظمه و شبیه پارک های انگلیسی اجراش کردن.

حدود صد و بیست گونه گیاهی و درخت میوه تو این پارک وجود داره. علاوه بر این ها گل های دائمی و چند ساله هم تو این بوستان زیبا و قدیمی پیدا میشه. میشه گفت قسمت شمالی پارک درخت کاری شده و قسمت جنوبی بوستان ملت، چمن کاری شده.

وارد پارک ملت که شدین بلافاصله سطح صاف و صیقلی روبروتون ظاهر میشه که برای اسکیت سواری و مسابقات ماشین کنترلی ساختن. همین قسمت طرفدارای زیادی داره که اونا رو سمت پارک میکشونه.

نظر سنجی جالبی انجام دادن و از اهالی شهر تهران پرسیدن اولین پارکی که مهمونشون رو میبرن کجاست. بله بیشتر تهرانی ها اولین جایی که مهمون غیر تهرانیشون رو میبرن بوستان یا پارک ملته.

قسمت مرکزی پارک هم مجهز به آبنمای بزرگیه که روی اون یه پل زرد رنگی ساخته شده. اون طرف پل هم رستوران و کافی شاپی هست که چشم اندازش رو به آبنما هست.

به سمت غرب پارک ملت که حرکت کنین اولین چیزی که نظرتون رو جلب میکنه حایت وحشه که انوع پرندگان و حیوانان اونجا نگهداری میشه.

قطار دودی که اولین قطار دیزلی بوده تو قسمت غربی برای بازدید گذاشتن. این قطار اولین قطاری هست که در زمان ناصرالدین شاه بین تهران و حرم شاه عبدالعظیم به کار گرفته شده.

قسمت انتهایی پارک هم سینمای چهاربعدی راه اندازی کردن که با عینک های مخصوص باید روی صندلی های مخصوص بشینین و فیلم ها رو تماشا کنین.

امکانات دیگه ای هم این پارک داره که نمازخونه و سرویس بهداشتی ازجمله اونهاست. می تونین تو جهت های اصلی پارک اینا رو پیدا کنین.

خانه شطرنج پارک ملت محیطی برای بازی های فکریه و آلاچیق ها هم سایه بانی برای استراحت شما فراهم کردن.

پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش قرار داره.