موزه پول اولین و تخصصی ترین موزه سکه و اسکناس ایرانه. این موزه که گنجینه هم به حساب میاد در تیرماه سال 76 و با مدیریت اداره کل موزه های بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد. گفته میشه این مجموعه شامل 1400 عدد سکه، 750 قطعه اسکناس و تقریبا 200 قطعه اشیای موزه ای غیر از سکه و اسکناسه. محوطه این موزه حدود 2000 مترمربع هست. این اسکناس ها و سکه ها گوشه هایی از تاریخ این سرزمین کهن رو به نمایش عموم گذاشتن.

بخش ماقبل پول، سالن سکه، سالن اسکناس هم بخش هایی هستن که شما می تونین تو موزه پول ازشون بازدید کنین. موزه طوری طراحی شده که برای مخاطب جذابیت داشته باشه و تاریخ کهن این مرز و بوم رو بهشون انتقال بده.

بهار سال 78، بخشی با نام پول ملل راه اندازی شد که به نمایش سکه ها و اسکناس های کشورهای مختلف پرداخته بود. البته علاوه بر این، اطلاع رسانی عمومی در مورد پرچم، نقشه، اطلاعات پولی و ارزش و واحد پول اون کشور ها توضیحاتی به بازدید کننده داده شده بود.

به این موزه که سر بزنین، میبینین به جز سکه و اسکناس، بخش های جانبی دیگه ای هم تو موزه وجود داره که برای خیلیا می تونه قابل توجه باشه: کتابخونه تخصصی، بانک اطلاعات، نگارخانه‌، تماشاخانه‌، سالن اجتماعات‌، نمايشگاه‌هاي متفرقه‌، كتاب فروشي و چاي‌خانه‌.

همه روزه به جز ایام شهادت و سوگواری می تونین از موزه پول یا تماشاگه پول بازدید کنین.

آدرس موزه تماشاگه پول: کیلومتر 4 اتوبان تهران، کرج- مجموعه ارم سبز- موزه پول ایران

ساعات بازدید موزه پول از 8:30 صبح تا 20 عصره.

برای سفر به تهران، می تونین بلیط اتوبوس ارزان رو از سامانه سفر724 بخرین، و با دریافت شماره بلیط اتوبوس از طریق تلفن همراه، سفری آسان و بدون اتلاف وقت داشته باشین و از موزه های متنوع و تاریخی پایتخت بازدید کنین.