موزه ملی ایران اسم دیگه موزه ایران باستان هست که در خیابان امام خمینی تهران و در مجموعه تاریخی باغ ملی و در خیابان سی تیر واقع شده. موزه ملی ایران دو ساختمان مجزا داره که موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی نام دارند. 

مسئولیت تهیه نقشه نخستین موزه علمی ایران به مهندسی فرانسوی واگذار شد. ساختمان موزه ایران با سردر ورودی مشابه ایوان بلند طاق کسری مطعلق به دوره ساسانی و با آجرهای قرمز رنگ بر اساس طرح مهندس فرانسوی در سال 1314 و با معماری حاج عباس قلی معمار باشی اجرا شد. موزه ملی ایران پس از دو سال مورد بهره برداری قرار گرفت.

همان طور که گفته شد موزه ملی ایران دارای دو ساختمان مجزاست. موزه ایران باستان در سال 1316 بازگشایی شده و در واقع موزه باستان شناسی است که عمق و غنای آثار تاریخی رو معرفی میکنه. به همین دلیل هم هست این موزه، موزه مادر شناخته شده.

سالن موزه ایران باستان از آثار باستانی پر شده و از دوره های مختلف می تونین آثاری پیدا کنین. بخش های متنوع زیادی رو می تونین پیدا کنین از قبیل آثار بیش از تاریخ، بخش مهر و سکه و خیلی بخش های دیگه.

موزه ملی ایران از دو ساختمان مجزا تشکیل شده که هر ساختمان هم آثار منحصر به فردی رو به نمایش گذاشته. موزه ایران باستان و موزه دوره اسلامی با گستردگی وسیعی که دارن اشیاء گرانبهایی رو در دل خودشون جا دادن.

قدیمی ترین آثاری که تو موزه ملی ایران می تونین پیدا کنین، هشتصد هزار سال قدمت داره. قدمی توی موزه بزنین، فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله رو مرور میکنین. هدف موزه ملی همواره معرفی فرهنگ و تمدن ایران بوده و همیشه تلاش کرده ایرانی ها رو به بهترین نحو با تاریخ غنی خودشون آشنا کنه.

روزهای بازدید از موزه ملی

شما میتونین ایام هفته به جز روزهای دوشنبه از موزه بازدید کنین. البته ایام سوگواری، موزه تعطیله.

بهار تو تابستون از 9 صبح تا یه ربع مونده به 6 می تونین به موزه سر بزنین. ولی پاییز و زمستون تا ساعت یک ربع مونده به 5 موزه بازه. ایام نوروز هم میتونین از موزه بازدید کنین.

البته بازدیدهای رایگان موزه ملی ایران رو فراموش نکنین. کارکنان سازمان میراٍ فرهنگی و کلیه بازنشسته ها به همراه 3 نفر از اعضای خونوادشون می تونن به صورت رایگان از موزه ملی ایران بازدید کنن.

افرادی که تحت پوشه سرپرستی کمیته امداد هستن، ازاده ها و جانبازا و خانواده شهدا هم می تونن به صورت پرداخت نیم بها از موزه بازدید کنن.

برای هماهنگی  می تونین با شماره زیر تماس بگیرین:

02166702061

داخلی های 240 و 241

تهران شهر شلوغ و پرترافیکیه ولی ایام عید می تونین سری به پایتخت بزنین و از آرامش شگفت انگیز و خیابون های خلوت نهایت لذت رو ببرین. بلیط اتوبوس ارزان تهران رو هم از سامانه سفر724 بخرین. با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، می تونین با برنامه ریزی قبلی به تهران سفر کنین.