پارک ساعی یکی دیگه از بوستان های زیبای عمومی تهرانه که مساحتی نزدیک به دوازده هکتار داره و در خیابان ولیعصر قرار گرفته.

این پارک زیبا هم مثل بقیه پارک های بزرگ تهران از تنوع گیاهی بالایی برخورداره، چنار٬ کاج تهران٬ سرو شیرازی، سرو نقره‌ای، سرو بادبزنی، سرو تبری٬ برگ ‌بو، افرا، نارون‌، سدروس‌، ماگنولیا، یاس وحشی‌، ژنیگو، زالزالک، گردو و سیب از جمله درختایی هستن که میتونین با قدم زدن تو این پارک پیداشون کنین.

پارک ساعتی قسمتی داره که به باغ ژاپنی معروفه و بیشتر پرنده ها اونجا نگهداری میشن. البته حیات وحش هم داره که حیوونای مختلفی زندگی میکنن.

پارک ساعی شش تا ورودی داره و با توجه به اینکه در حال گسترش و توسعه هست، امکاناتی از قبیل جوی، برکه، آبشار و زمین بازی هم درست شده و خود پارک به گونه ای طراحی شده تا به دلیل اختلافات زیادی که تو سطح زمین وجود داره، از کم ترین میزان پله استفاده بشه.

علت نامگذاری این بوستان به اسم ساعی اینه که در سال 1324 مهندس کریم ساعی این پارک رو درختکاری کرد و در اختیار وزارت کشاورزی وقت قرار داد و در نهایت طرح اصلی پارک در دهه چهل شکل گرفت و در سال 42 با طراحی حسین محجوبی ساخته شد.

پارک ساعی امکانات متنوعی هم داره که از جمله اون ها میشه به زمین بازی، زمین اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز، آلاچیق، حیات وحش پارک و شهر بازی کودکان اشاره کرد.

پارک ساعی از یه طرف به خیابان ولیعصر و از یه طرف به خیابان وزرا ختم میشه.