کیش جزیره‌ای زیبا در آب‌های نیلگون خلیج فارس است که در جنوب ایران قرار دارد. با سفر به این جزیره زیبا و نشستن در سواحل آن، می‌توانید بدون خستگی ساعت‌ها به تماشای خلیج همیشه فارس مشغول شوید. سواحل زیبا، مناظر و طبیعت خیره کننده، تفریحات مهیج و سایر جاهای دیدنی کیش، این جزیره را به یک مقصد گردشگری محبوب در بین ایرانیان تبدیل کرده است. کیش از جمله آن جزیره‌هایی است که با قدم زدن در سواحل و خیابان‌های آن حس خواهید کرد که در یک کشور خارجی در حال گشت و گذار هستید. 

وجود تعداد زیاد هتل‌های لوکس و مجهز، مجموعه‌های تفریحی مهیج، وجود سواحل زیبا، بناها و ساختمان‌های مدرن و لاکچری، بناهای تاریخی و ... منجر شده است تا مسافران در این شهر روزهای خوبی را سپری کرده و تجربه یک سفر دلنشین را داشته باشند. چه به دنبال یک تعطیلات آرام در کنار سواحل آرامش بخش باشید و چه به دنبال یک سفر مهیج و  پر از ماجراجویی، جزیره کیش تمامی این گزینه‌ها را یک جا در بر داشته و برای تمامی سلیقه‌ها تفریحات مناسبی دارد. همچنین افراد میتوانند علاوه بر مسیر هوایی، از مسیر زمینی نیز خودشان را به کیش برسانند. همچنین تعطیلات عید نوروز زمان بسیار عالی برای بازدید از جاهای دیدنی کیش است و افراد میتوانند بلیط اتوبوس نوروزی خود را از چندین روز زودتر از طریق سایت سفر724 خریداری کنند.

جزیره کیش

تمامی جاهای دیدنی کیش که باید هنگام سفر به کیش بازدید کنید!

کیش همواره یکی از گزینه‌های محبوب مسافرت در بین ایرانیان است. جاهای دیدنی کیش به اندازه‌ای سرگرم کننده هستند که در تمامی تعطیلات رسمی کشور اول از همه ظرفیت بلیط‌های کیش تکمیل می‌شود. از صخره‌های مرجانی شگفت انگیز گرفته تا سواحل خیره کننده و مجتمع‌های لوکس و مدرن، تمامی این مکان های دیدنی کیش دلیلی بر مسافرت به این جزیره هستند. جاهای دیدنی کیش شامل مکان های تاریخی، تفریحی، طبیعت خیره کننده و مراکز خرید می‌باشد که در ادامه به بررسی و معرفی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب با سفر 724 همراه باشید. 

جاهای دیدنی کیش

تا بدین جا مکان های تفریحی کیش و مراکز خرید آن را با یکدیگر بررسی کردیم؛ اکنون نوبت به آشنایی با جاهای دیدنی کیش می‌رسد. برخی از مکان های دیدنی در کیش همانند سواحل مختلف آن، فضایی بسیار آرامش بخش دارند؛ در حالیکه برخی مکان‌های تاریخی آن نیز برای کشف زندگی مردمان گذشته بسیار لذت بخش هستند. به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم تا هر چقدر که زمان دارید، به تمامی این مکان ها سر بزنید. در ادامه به معرفی برخی از این مکان‌های معروف می‌پردازیم.

کشتی یونانی کیش

یک کشتی یونانی در سال 1345 به دلایلی نامعلوم و با انبوهی از ذخایر نفتی با ارزش، در نزدیکی روستای باغو به گل نشست. امروزه این کشتی به یکی از جاهای دیدنی کیش تبدیل شده است. اغلب مسافرانی که به کیش می‌روند حتماً عکسی در کنار این کشتی به گل نشسته دارند. البته ساحل اطراف کشتی و منظره زیبای غروب خورشید در دریا نیز به جذابت این مکان دیدنی افزوده است. کشتی یونانی کیش در جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب، میدان غروب و پارک ساحلی غروب قرار دارد.

کشتی یونان

شهر زیرزمینی کاریز

این شهر زیر زمینی یک قنات 2500 ساله است که در گذشته برای تامین آب شرب ساکنان آن منطقه بنا شده بود. امروزه نیز این کاریز به یک شهر زیر زمینی تبدیل شده و از جمله بهترین جاهای دیدنی کیش است. شهر زیر زمینی کاریز در بلوار میرمهنا، بعد از میدان المپیک و نرسیده به میدان فارور واقع شده است. گردشگران می‌توانند در هنگام بازدید از این کاریز، در رستوران و کافی شاپ واقع در آن استراحت کرده و از این بنای تاریخی نهایت لذت را ببرند.

شهر زیر زمینی کاریز

قلعه جنی کیش

قلعه جنی همانطور که از اسم آن نیز پیداست، یکی از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش است که قبلاً به عنوان پاسگاه هنگ مرزی مورد استفاده قرار می‌گرفت. افسانه‌های ترسناکی درباره این قلعه جنی به گوش می‌رسد که بر طبق این داستان، در گذشته 4 سرباز در این قلعه کشیک می‌دادند و یک شب به دلایل نامعلومی پس از شنیدن صداهای ترسناک، جسد آن‌ها پیدا شده بود. امروزه قلعه جنی کاملاً تخلیه شده و تنها در طول روز افراد می‌توانند از آن دیدن کنند. این قلعه ترسناک  در جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قلعه جهان واقع شده است. گردشگران می‌توانند پس از بازدید از قلعه، به سمت کشتی یونانی رفته و باقی روز خود را در آنجا سپری کنند.

شهر باستانی حریره

قدمت این شهر باستانی به بیش از 800 سال پیش برمی‌گردد و در گذشته به عنوان بندر مهم و مواصلاتی بین ایران، هند و چین عمل میکرد. شهر باستانی حریره در بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه واقع شده است. این شهر در کنار دریا واقع شده و در گذشته کشتی‌های تجاری هند در این مکان پهلو می‌گرفتند. گردشگران با بازدید از شهر حریره می‌توانند به قرن چهارم هجری قمری سفر کرده و در مکان زندگی مردم آن زمان کاوش کنند.

روستای باغو کیش

روستای باغو یکی دیگر از مکان های تاریخی کیش است که وجود همین بناهای تاریخی منجر شده است تا کیش علاوه بر نوسازی و ساختمان‌های مدرن، بافت و قدمت تاریخی خود را حفظ کند. اسم این روستای از نام پیرزنی 100 ساله به نام «باغو» گرفته شده است که در زمان اشغال کیش توسط پرتغالی‌ها در این روستا ساکن بوده است. برای دسترسی به روستای باغو باید به‌سمت میدان غروب کیش رفته و از آنجا داخل جاده باغو بیپچید و یا از بزرگراه خلیج فارس به سمت جاده باغو بروید. در این روستا اقامتگاه‌های بومگردی نیز وجود دارد که مسافران می‌توانند در آن‌ها اقامت داشته باشند.

درخت سبز کیش

درخت انجیر معابد و یا همان لور، یک درخت 500 ساله است. مردم منطقه اعتقاد معنوی به درخت لور داشته و برای قبولی آرزوها و حاجات خود به آن پارچه سبز می‌بندند. درخت سبز در بلوار میرمهنا، میدان المپیک، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان درخت سبز قرار دارد.

درخت سبز کیش

ساحل مرجان

ساحل مرجان یکی از سواحل زیبا و تمیز کیش است و به دلیل آب‌های زلال دریا در اطراف این ساحل، معروف شده است. اگر از ساحل مرجان سوار قایق شده و کشتی در آب‌های اطراف بزنید، آب به قدری زلال است که می‌توان انواع آبزیان مانند عروس دریایی، صدف، حلزون، شقایق دریایی و ... را مشاهده کنید. ساحل مرجان همچنین تفریحات و امکانات بسیار متنوعی نیز دارد که مسافران می‌توانند یک روز کامل در آن لحظات شادی را سپری کنند. 

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل همانند سواحل استوایی زیبا، جذاب و به یاد ماندنی است. درختان مرتفع نارگیل، منظره غروب خورشید در دریا، صدای موج های دریا در فضایی آرام و خیلی موارد دیگر، این ساحل را تبدیل به یکی از سواحل آرامش بخش و به یاد ماندنی کیش کرده است. این ساحل در نزدیکی اسکله تفریحی بزرگ قرار داشته و گردشگران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان کیش می‌توانید بیش از ۵۷ گونه پرنده را از نزدیک ببینید و حس و حال متفاوتی را تجربه کنید. این باغ زیبا در داخل پارک دلفین قرار دارد که برای دسترسی به آن باید به سمت بلوار مرجان کیش بروید. این باغ زیبا را پرندگانی از قاره‌های مختلف از جمله آسیا، آفریقا و آمریکا تشکیل داده اند. در بخشی از باغ، قفس پرندگان همراه با اطلاعات کامل درباره آن‌ها و در بخش دیگر نیز پرندگان آزاد را مشاهده خواهید کرد.

باغ پرندگان کیش

پارک دلفین‌ کیش

پارک محبوب دلفین‌ها یکی از مکان‌هایی است که تمامی گردشگران حتماً باید سری به آن زده و تجربه‌ای منحصر به فرد داشته باشند. این مجموعه اولین پارک دلفین در ایران است که علاوه بر دلفین، در آن پنگوئن و پستاندارانی مانند شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی نیز نگهداری می‌شود. همچنین در این پارک می‌توانید علاوه بر تماشای نمایش دلفین‌ها، از باغ پرندگان، آمفی تئاتر و تونل آکواریوم آب شور نیز دیدن کنید. پارک دلفین کیش در خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر قرار دارد.

پارک دلفین کیش

گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان یک پیاده رو است که در اطراف آن تندیس‌هایی از هنرمندان کشور قرار داده شده اند. این پیاده رو در سال 1378 توسط سازمان منطقه آزاد کیش ساخته شده و برای افراد علاقمند به فرهنگ و ادب، یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود. گذر هنرمندان کیش در ضلع شرقی خیابان سنایی قرار دارد.

مسیر دوچرخه‌ سواری کیش

مسیر دوچرخه سواری در کیش، در امتداد ساحل قرار داشته و از برخی مکان‌های دیدنی کیش از جمله اسکله تفریحی، بازار مرجان و ... می‌گذرد. افراد می‌توانند از ایستگاه‌هایی که در مسیر دوچرخه سواری قرار دارند، دوچرخه کرایه کرده و لذت دوچرخه سواری در کنار دریا را تجربه کنند.

آکواریوم کیش

در آکواریوم کیش می‌توانید از آبزیان متنوعی در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف دیدن کرده و بدون غواصی از فضای زیر دریا باخبر شوید. این مکان برای دوستداران دنیای زیرآب و افرادی که نمی‌توانند غواصی کنند، فرصتی برای تماشای آبزیان خلیج فارس فراهم کرده است. همچنین این مکان در نزدیکی پارک دلفین کیش و باغ پرندگان واقع شده است؛ مسافران می‌توانند یک روز کامل را به این مکان اختصاص داده و از دلفین‌ها، آلکواریوم و پرندگان دیدن کنند. بازدید از آکواریوم کیش، تجربه‌ای به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ برای رفتن به آکواریوم باید به بلوار مرجان، پارک دلفین ها مراجعه کنید.

غواصی

پلاژ بانوان کیش

پلاژ بانوان کیش یک پلاژ مجزا و مخصوص بانوان است که در خیابان سنایی ۵، انتهای خیابان آریان قرار دارد. خانم‌ها می‌توانند در این پلاژ مجهز و مخصوص بدون نگرانی تفریحات آبی مختلفی را تجربه کنند.

پارک های ساحلی کیش 

پارک‌های ساحلی کیش مکان مناسبی برای استراحت، بازی و سرگرم شدن کودکان هستند. پس از گشت و گذار در جاهای تفریحی و دیدنی کیش، می‌توانید در این سواحل کمی استراحت کرده و با تماشای خلیج نیلگون فارس لحظات بی نظیری را تجربه کنید. برخی از پارک‌های ساحلی کیش عبارتند از:

  • پارک ساحلی سیمرغ
  • پارک ساحلی مرد ماهیگیر
  • پارک ساحلی میرمهنا

جزیره زیبای کیش

جاهای تفریحی و ورزش های آبی کیش

اغلب افرادی که به کیش سفر می‌کنند، معمولاً بار اول دوست دارند تا از تمامی جاهای دیدنی کیش بازدید کنند؛ اما از دفعات بعدی بیشتر برای خرید و تفریحات هیجان انگیز به این جزیره سفر می‌کنند. تفریحات موجود در جزیره کیش اغلب ورزهاش آبی است اما در کنار آن می‌توان به پیست اسکی، تله کابین و فلای دامون نیز اشاره کرد. البته توصیه می‌کنیم اگر به دنبال آشنایی با تمامی فعالیت‌های تفریحی هستید، سری به مطلب جاهای تفریحی کیش بزنید. همچنین برخی از تفریحات معروف در جزیره کیش عبارتند از:

  • مرکز فلای ‌دامون
  • پیست اسکی روی یخ دامون
  • فلای بورد کیش
  • پاراگلایدر کیش
  • پارک آبی اوشن کیش
  • و ...

مراکز خرید کیش

در جزیره کیش علاوه بر جاهای دیدنی، مراکز خرید متعددی نیز وجود دارند که مسافران می‌توانند لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنند. مراکز خرید دامون، مروارید، سارینا، پردیس و ... از جمله معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. در این مراکز خرید مسافران می‌توانند از لباس، کیف و کفش گرفته تا لوازم الکترونیکی، طلا و جواهر پیدا کنند. البته بهتر است پس از گشت و گذار در جاهای دیدنی کیش، برخی از مراکز خرید که حراج زده‌اند را پیدا کرده و خرید خود را از آن‌ها انجام دهید. برخی از مراکز خرید معروف در کیش عبارتند از:

  • مرکز خرید دامون
  • مرکز خرید مروارید کیش
  • مرکز خرید مریم کیش
  • مجتمع تجاری سارینا  1 و 2
  • بازار پردیس 1 و 2
  • بازار مرجان کیش
  • بازار عرب ها در کیش
  • بازار پانیذ کیش
  • بازار دیپلمات کیش
  • بازار زیتون کیش
  • بازار پارس خلیج کیش
  • مرکز تجاری کیش

مراکز خرید کیش

بهترین جاهای دیدنی کیش در عید نوروز

با اینکه بهترین زمان سفر به کیش از مهرماه تا بهمن ماه است؛ اما فروردین ماه هم جز ماه های خوب برای سفر به این جزیره زیبا میباشد. در تعطیلات نوروز میتوانید به تمامی جاهای دیدنی و گردشگری کیش سر بزنید و از ورزش های آبی نیز نهایت لذت را ببرید. 

فعالیت پیشنهادی و جاهای لاکچری در کیش

اگر بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی کیش برایتان لذت بخش نبوده و یا چندمین بار است که به کیش می‌روید و این بار دوس دارید هیجانات جدیدی را تجربه کنید، فعالیت‌های پیشنهادی ما سر زدن به جاهای لاکچری در کیش است. با اینکه ممکن است هزینه این مکان های دیدنی برایتان گران تمام شود، اما مطمئناً یک تجربه و سفر به یاد ماندنی روبرو خواهید داشت. برخی از جاهای لاکچری کیش عبارتند از:

  • تله کابین میکامل
  • مجموعه آوای خلیج فارس
  • قایق های کف شیشه ای
  • اسکوتر زیردریایی کیش
  • پاراسل سواری
  • و ...

جاهای دیدنی کیش در شب و روز 

برخی از مکان های دیدنی کیش که تقریباْ تاریخی نیز محسوب می‌شوند را بهتر است در طول روز بازدید کنید چرا که ممکن است در شب باز نباشند؛ اما جاهای دیگر مانند کتشتی یونانی که در شب نورپردازی نیز دارد، حس و حال آرامش بخشی برایتان خواهد داشت. همچنین ورزش‌های آبی را نیز توصیه می‌کنیم در طول روز انجام دهید چرا که در شب دریا طوفانی می‌شود و خطرناک است. پس توصیه می‌کنیم تا در طول شب سری به رستوران‌های زیبا، مراکز خرید و سواحل بزنید و لحظات خوبی را سپری کنید.

نتیجه گیری درباره دیدنی های کیش

جزیره کیش یکی از شهرهای گردشگری ایران است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در این جزیره مسافران می‌توانند با استفاده از تفریحات آبی بسیار مهیج، لحظات شادی را تجربه کنند. مرکز فلای، اسکی روی یخ، فلای بورد و کلی تفریحات دیگر را تنها می‌توانید در این جزیره پیدا کنید.
با اینکه بسیاری از مردم فکر می‌کنند که کیش تنها یک جزیره با ساخت و ساز مدرن و امکانات تفریحی است؛ اما مکان های تاریخی آن نیز خبر از گذشته و تاریخ کیش می‌دهند. مکان های تاریخی از جمله شهر زیر زمینی کاریز، کشتی یونانی، روستای باغو و ... همگی قدمتی 500 ساله و حتی بیشتر از آن دارند و روستاهای تاریخی کیش نیز نشانی از زندگی مردم گذشته در کیش هستند.