چه یک دانش آموز باشید و یا کارمند، سفر رفتن باید یکی از اولویت های شما باشد. چون نه تنها دانش و اطلاعات شما از شهر ها و کشورهای دیگر را افزایش می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا تجربیاتی را به دست بیاورید که در مدارس و یا کتاب ها آن ها را ننوشته و به شما یاد نداده اند.

۱.استقلال

زمانی که به سفر می روید خواهید فهمید تا چه اندازه به خانواده تان وابسته هستید.در چنین مواردی شما به ناچار یاد خواهید گرفت چگونه از خودتان مراقبت کنید تا بتوانید بر مشکلات خود غلبه کنید. این موضوع شما را مستقل تر خواهد ساخت.

۲. پس انداز کردن

زمانی که شما هنوز جوان هستید، توجه نمی کنید که کجا می خواهید بخوابید یا شب را صبح کنید. شما می توانید هرجایی بخوابید، روی یک نیم کت یا میز و یا در اتاق یک هاستل بسیار معمولی هم می توانید شب را سپری کنید. با این وجود، زمانی که سن شما بالاتر می رود، به این موضوع فکر خواهید کرد که کجا برای خواب خیلی مناسب است و کجا می توانم احساس راحتی بیشتری بکنم؟ بنابراین، پول بیشتری را صرف هتل خواهید کرد. این دلیل بسیار خوبی است که به شما می گوید همین حالا باید راهی سفر شوید، درست زمانی که بابت لوکس بودن جای خواب و استراحتان هیچ نگرانی ندارید.

۳. سبک زندگی سالم

زمانی که وارد زندگی حرفه ای می شوید، به زودی خواهید فهمید که مشکلات زنجیر وار از پس هم می آیند و تمامی هم نخواهند داشت. بنابراین، درحالیکه به مناظر و چشم اندازهای زیبا و طبیعی نگاه می کنید، احساس راحتی و لذت بیشتری خواهید کرد. این بهترین و ایده آل ترین راه برای تازه کزدن نفس تان است تا با انرژی بیشتری به کارتان برگردید.

۴. قدرت بدنی بالا

بیشتر افراد زمانی که جوان هستند به کسب درآمد تمرکز می کنند و فکر می کنند زمانی که پول بیشتری به دست بیاورند سفر خواهند کرد. ولی سفر درسنین جوانی تجربه کاملا متفاوتی از سفر در دوره پیری و میان سالی است. چون زمانی که جوان هستید می توانید سراغ تفریحات هیجانی بروید و قدرت بدنی شما این اجازه را می دهد که این ورزش ها را تجربه کنید.

این نوع از فعالیت ها لذت بخش ترین انواع تفریحات هستند که شما در جوانی و با قدرت فیزیکی بالا قادر به انجام آن ها هستید. اگر در جوانی این ها را تجریبه نکنید حتما در پیری و میانسالی خودتان را به خاطر این موضوع سرزنش خواهید کرد. پس سفر کنید تا جوان هستید!

۵. کاوشگری

اگر همه چیزهایی که در زندگی دوست دارید انجام بدهید را در نظر بگیرید، می بینید زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که فکرش را می کردید و شما نمی توانید اتفاق هایی که قرار است برایتان بیفتد را پیش بینی کنید. پس کوله پشتی خود را جمع کنید و راهی سفر شوید. دنیا را کاوش کنید!

۶. بالا بردن سطح اطلاعات

سفر کردن نه تنها استرس شما را رفع می کند، بلکه سطح دانش و مهارت های شما را افزایش می دهد. زمانی که سفر می کنید، اطلاعات و تجربیاتی به دست می اورید که نمی توانید از هیچ مدرسه ای آن ها را کسب کنید.

اعتماد به نفستان بیشتر و مهارت مذاکره در شما تقویت می شود. وقتی پول کافی ندارید و برای گرفتن جای خوابی ارزان تر و یا وعده غذایی با قیمت پایین تر باید با افراد بومی آنجا وارد صحبت شوید، ناخوداآگاه مذاکره شما بهبود پیدا می کند. علاوه بر این ها، پس از سفر شما در مورد سرزمین ها، فرهنگ و مردم چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت.

۷. خودتان را بیشتر می شناسید

اگر در زندگی با مشکلاتی رو برو هستید و تصمیم گیری های شما منطقی و صحیح نیست، سفر کردن به شما کمک می کند تا مشکلات را از زوایای دیگری هم ببینید. در طول سفر، شما از افرادی که می بینید الهام خواهید گرفت. این موضوع ممکن است به شما کمک کند تا جواب سوال هایی را پیدا کنید که در جستجوی ان ها هستید.

۸. یاد میگیرید چطور پول تان را خرج کنید!

سفر کردن فقط به این معنا نیست که چطور به احساسات و علایق خود توجه کنید، بلکه راه و روشی است که یاد بگیرید چگونه امور مالی خود را در دست بگیرید.

اگر شما خرجتان بیشتر از پولی باشد که به دست می آورید، در سفر این موضوع به شما آسیب خواهد رساند و نتیجه این اخلاقتان را خواهید دید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در سفر پول خود را تمام کنید، آن هم در شرایطی که در محیط جدید قرار گرفته اید. در حقیقت مهارت های مدیریت امور مالی سخت نیستند و در طی سفر می توانید ان ها را به راحتی کسب کنید.

۹. به تماشای مناظری بروید که ممکن است در معرض تغییرات آب و هوایی قرار بگیرند

همانطور که می دانید، کره زمین روز به روز در حال گرم شدن است، از این رو بسیاری از مکان ها در دنیا تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی قرار می گیرند که خود این موضوع باعث تخریب چهره محیط زیست می شود. پس تا دیر نشده باید به دیدن این مناظر طبیعی بروید.

۱۰. هیچ روابط دست و پا گیری ندارید

وقتی جوان هستید، روابط دست و پا گیری ندارید، فقط شما هستید و خانواده تان. اگر پول و پس انداز کافی دارید بهتر است 4 الی 5 ماه و یا حتی یک سال به مسافرت بروید. چون هیچ نگرانی از بابت همسر و فرزند و روابط خانوادگی و پس انداز ندارید. و اگر پول کمی دارید سعی کنید یاد بگیرید چطور می توانید با بودجه بسیار کم از سفر لذت ببرید و به سفری طولانی مدت بروید. برای شاد زندگی کردن حتی می توانید در قبال غذایی که می گیرید برایشان کار کنید.

۱۱. دید تان نسبت به زندگی وسیع تر می شود

اگر فقط در خانه بنشینید و کتاب بخوانید، هرگز متوجه نخواهید شد که زندگی بیرون چقدر زیبا و دلنواز است. البته حق با شماست، ما نمیتوانیم دیگران را به خاطر کتاب خواندن سرزنش کنیم اما تجارب واقعی دید وسیع تری به شما می دهند تا اینکه بخواهید آن ها را از کتاب ها به دست بیاورید.

علاوه بر این، زمانی که شما مقصد جدیدی را با حواس پنج گانه خود تجربه می کنید، خاطرات ماندگار فراوانی به دست خواهید اورد تا اینکه فقط آن ها را در کتاب ها جستجو کنید و یا در تلویزیون به تماشای آن ها بنشینید.

۱۲. زمان

شما جوان هستید، اما این جوانی همیشگی و ماندگار نیست. زمان منتظر کسی نمی ماند، پس سفر کنید تا زمانی که جوان هستید تا سلامتی و صبر شما تضمین شود.

۱۳. سلامتی

اگر شما عاشق غذا هستید باید تمام غذاهای مشهور و معروف را بچشید و هر آنچه جای دیدنی است، ببینید. مسافرت به شما کمک خواهد کرد تا مکان های جدید را ببینید و با شرایط اب و هوایی جدید آشنا شوید. علاوه بر این ها، در حین سفر شما مجبور هستید پیاده روی بکنید و قدم بزنید. این موضوع به سلامتی قلب و ذهن شما کمک خواهد کرد.

۱۴. دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد

علاوه بر سلامتی، سفر کردن به شما کمک خواهد کرد دوستان زیادی پیدا کنید و از آن ها در مورد سرزمین های شان بیشتر یاد بگیرید. زمانی که شما وارد کشور جدیدی می شوید، این شانس را دارید تا دوستانی جدید پیدا کنید و آن ها در این سفر به شما کمک خواهند کرد تا بیشتر با کشور آن ها آشنا شوید. این موضوع به شما اطمینان خاطر می دهد که شما اینجا تنها نیستید.

اولین قدم برای سفر خرید بلیط است. در جوانی که پس انداز کم تری هم دارید بهتر است با اتوبوس که مقرون به صرفه است سفر کنید. برای خرید بلیط اتوبوس به شهرهای داخلی و همچنین خرید بلیط اتوبوس به شهرهای کشور های خارجی می توانید به سامانه سفر724 بروید و بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس علاوه بر صرفه جویی شما در هزینه ها در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد کرد. زمانی که بلیط اتوبوس خود را اینترنتی خریداری می کنید می توانید از تخفیف های شرکت های مسافربری معتبر نیز استفاده کنید.

safar724.com