توجه:

مطلب زیر درباره کلیات قوانین و مقررات اجرایی کشور ترکیه برای ورود به کشور در شرایط کرونا میباشد و اطلاعات این مطلب بنا بر سیاست دولت کشور ترکیه قابل تغییر است باتوجه به تغییر روزانه ی قوانین کشورها نسبت به وضعیت کووید۱۹ بهتر است برای اطمینان بیشتر قبل از سفر هماهنگی های لازم در باره قوانین اجرایی درمرزها  را با شرکت مسافربری که قصد خرید بلیط اتوبوس رادارید به عمل آورید و حتما آخرین اخبار را  از مراجع معتبر پیگیری کنید،

 اگر شما هم بخاطر ویروس کرونا تعطیلات نورو زی دو سال گذشته را در قرنطینه ی خانگی و به دور از سفر بودید و دلتان برای سفر های خارجی لک زده است؛خوشحال باشید
با توجه به واکسیناسیون سراسری در ایران و سایر کشور ها و کاهش احتمال ابتلا، محدودیت های کرونایی کمتر شده است و باتوجه به گشایش مرز ها امکان سفر به ترکیه در شرایط کرونا وجود دارد پس برای سفر نوروزی خود برنامه ریزی کنید.

مدارک لازم برای سفر به ترکیه در کرونا

برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نیست اما پاسپورت باید دارای حداقل ۷ ماه اعتبار باشد.

۱) داشتن مدارک واکسیناسیون مورد تایید وزارت بهداشت جهانی که حداقل ۲۰ روز از دوز دوم واکسن گذشته باشد شمارا از انجام آزمایش و نتیجه ی منفی آن بی نیاز میکند. (توجه بفرمایید واکسن برکت مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست)


۲) ثابت کردن اینکه شما طی ۶ ماه گذشته به کرونا مبتلا شده و سپس بهبودی یافته اید و بدن شما آنتی بادی لازم را برای مبارزه با ویروس دارد نیز شما را از انجام آزمایش بی نیاز میکند.
اما در غیر این صورت باید ۷۲ ساعت قبل از ورود به ترکیه آزمایش دهید و یا نتیجه آزمایش آنتی ژن شما ۴۸ ساعت قبل از رفتن به ترکیه منفی باشد.

با توجه به شلوغی مرز ها در زمان عید تست پی سی آر قبل از رفتن به کشور مقصد حتی برای کسانی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند میتواند پیشگیری از مشکلات احتمالی باشد.

 اچ ای اس کد: HES مخفف HAYAT EVE SIĞAR به معنی زندگی در خانه می گنجد میباشد.

گردشگران عزیز برای حمل و نقل در ترکیه چه داخل شهری (اتوبوس،مترو،کشتی، تراموا و...) و چه حمل و نقل بین شهری (اتوبوس،هواپیما،کشتی و ..) علاوه بر داشتن بلیط حمل و نقل ارائه ی HES کد نیز ضروری است.
و همچنین اگر قصد رفتن به مرکز خرید ، موزه ، کنسرت ، تئاتر ، سینما و سایر اماکن تفریحی / تاریخی را دارید باید HES کد داشته باشید و در صورت لزوم آنرا به مسئول مربوطه ارائه کنید

 این سیستم‌ برای کنترل شرایط کرونا در دوران پاندمی توسط وزارت بهداشت کشور ترکیه آماده شده است و از طریق اپلیکشن موبایل، اس ام اس و سیستم دولت الکترونیک E-Devlet در دسترس عموم قرار گرفته است.
در سال ۲۰۲۲ تمامی مسافرین بالای ۶ سال باید اچ ای اس کد داشته باشند که این فرم باید ۷۲ ساعت قبل از سفر پر شود . و در آن یکی از ۳ مدرک گواهی واکسیناسیون ، گواهی بهبود کویید ۱۹ در ۶ ماه گذشته یا جواب آزمایش منفی در ۷۲ ساعت گذشته ارائه شود، با پر کردن این فرم یک HES کد برای شما صادر و ارسال میشود.
http://register.health.gov.tr

سرویس های اتوبوسی کشور ترکیه برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

سفر 724 امکان خرید بلیط اتوبوس را برای مسافران گرامی به شهرهای ترکیه از تمامی شرکت های مسافربری ایجاد کرده است




.