سفرکردن یکی از رهایی‌بخش‌ترین تجربه‌ها است. در سفر کردن همیشه راز و رمزها و عدم قطعیتی هست که حتی شجاع‌ترین افراد را هم به هیجان می‌آورد. وقتی که سالخورده‌تر می‌شویم، به شکل رو به افزایشی برایمان سخت می‌شود تا وقت پول و فرصت سفر کردن را پیدا کنیم. خوشبختانه ما می‌توانیم در این باره از آدم‌های دور و برمان الهام بگیریم. دوستی با آدم‌های عاشق سفر می‌تواند روح شما را دوباره به روزهای سرکش و شاداب گذشته برگرداند.

خودتان را خوشبخت بدانید اگر با کسی دوست هستید که اهل سفر است، چرا که دوستی با چنین آدم‌های آزاده و بی غل و غشی می‌تواند باعث افتخار آدم باشد. به علاوه داشتن همسفر پایه‌ به شما این فرصت را می‌دهد تا درس‌های مهم زندگی را از نو دوره کنید. دوست اهل سفر شما، باعث می‌شود تا به ارزش‌هایی مثل خوش‌قلبی، اتکا به نفس و حس سپاسگزاری بازگردید؛ چیزهایی که احتمالا در طول زندگی‌تان کمرنگ شده‌اند.

آدم‌های اهل سفر بیشتر پذیرای مردم و تجربه‌های جدید خواهند بود.

برای پیدا کردن چنین آدم‌هایی دایره‌ی اطرافتان را بزرگ‌تر کنید! در شبکه‌های اجتماعی یا بین آشناها و همسایه‌تان بگردید و به خودتان اجازه بدهید تا با ورود آدم‌های جدید به زندگی، جنبه‌های مختلفی را تجربه کنید. حتی تجربه‌ی سفرهای کوچک در داخل شهر هم می‌تواند جذاب باشد. مثلا تصمیم بگیرید به یک کافی‌شاپ جدید بروید و مسیری را انتخاب کنید تا چهره‌های جدیدی را مشاهده کنید. حالا تصور کنید اگر مثلا تصمیم بگیرید که به آمریکا یا آفریقا بروید چقدر چهره‌ها و ماجراهای جدید در انتظارتان خواهد بود! یک اهل سفر باتجربه که به طور منظم فرهنگ‌ها و غذاهای جدید را تجربه می‌کند، با مردمی مواجه خواهد شد که ریخت و شکل متفاوتی دارند. این گشایش و پذیرا بودن فرهنگ‌های جدید تاثیرش را بر روی شما خواهد گذاشت و می‌بینید که در طول زندگی هم می‌توانید با روحیات و اتفاقات متفاوت کنار بیایید. برای رسیدن به این مرحله داشتن دوستی که به شما کمک می‌کند تا از مرزهای شخصی‌تان خارج شوید خیلی مهم و تاثیرگذار است.

عاشقان سفر تغییر‌کردن را در آغوش می‌گیرند. آن‌ها عاشق سیالیت زندگی‌اند.

هر کسی که به طور منظم سفر می‌کند حداقل از یکی از کابوس‌های فرودگاهی جان سالم به در برده است. او احتمالا مسمویت غذایی را تجربه کرده، برنامه‌های مختلفی داشته که به خاطر بدی آب و هوا کنسل شده‌اند و خیلی موردهای دیگر که باعث شده‌اند تجربه‌ی بی‌نقصی که از سفر انتظار داشته به هم بخورند. به همین خاطر آدم‌های اهل سفر خودشان را با اتفاقات غیرمترقبه راحت‌تر وفق می‌دهند. مایی که زیاد اهل سفر نیستیم احتمالا وقتی با قدرت‌هایی مواجه می‌شویم که برنامه‌مان را به هم می‌ریزند اعصابمان به هم می‌ریزد، اما آدم‌های اهل سفر به خاطر چنین تجربه‌هایی کمتر احساس نااُمیدی می‌کنند و نمی‌گذارند تا ناکامی‌ها مانع از ادامه ماجراجویی‌هایشان بشود. به‌علاوه اصلا نباید انکار کرد که خیلی از این اتفاق‌های غیرمترقبه باعث می‌شود تا تجربه‌های ماجراجویانه‌ی جدیدی را کسب کنید.

اگر شریک عاطفی شما اهل سفر است، شما هم احتمالا رابطه‌ی عاطفی رُمانتیکی خواهید داشت. یک پرواز کنسل‌شده می‌تواند به شبی زیر آسمان پر ستاره تبدیل شود! یا اینکه به شما اجازه بدهد در هتل محل اقامت‌تان زوج‌های دیگری را مشاهده کنید که می‌توانید با آن‌ها دوست شوید. خوبی چنین شریکی این است که همیشه در جریان زندگی است و متوقف نمی‌شود، به تغییرات خوشامد می‌گوید و می‌توانید با او تجربه‌هایی را به دست آورید که قبلا نمی‌توانستید.

آدم‌های اهل سفر خود اتکا و مستقل‌اند.

مهم نیست که چه روحیاتی داشته باشند، آدم‌های تنهایی که موقتا در کشوری خارجی ساکن می‌شوند یاد می‌گیرند تا چطور از خودشان مراقبت کنند. حتی اگر از طریق آژانس‌های مسافری تور خریداری کرده باشند، این مسافرها مجبور می‌شوند تا برای نیازهایشان برنامه‌ریزی کنند. همه‌ی این‌ها در کنار مشکلات و مسائل غیرمترقبه‌ای که در سفر رخ می‌دهد باعث می‌شود تا آدم‌های اهل سفر قدرت حل مشکلات و اولویت‌بندی به نیازهایشان را داشته باشند.

شریک زندگی آینده شما اگر اهل سفر باشید از قبل روحیاتی مستقل پیدا کرده است. شما دیگر نیاز ندارید تا او را جمع‌وجور کنید و در مقابل هر موقعیت دشواری به او روحیه بدهید.

عاشقان سفر اهل رویاپردازی اند.

فکر کردن به اینکه دنیا در بیرون از خانه کلی چیز جدید دارد که به ما بدهد کنجکاوی و تخیل را بر می‌انگیزد. آدم‌های اهل سفر ذاتا می‌خواهند همه‌چیز را خودشان امتحان کنند. مثلا کافی است به شما بگویند پاریس شهر رمانتیکی اما شما برای اینکه باورتان شوید، لازم است که خودتان شخصا آن را امتحان کنید.

بعضی از آدم‌های اهل سفر الهام‌هایشان را از رویاهای کودکی‌شان می گیرند. ممکن است آن‌ها وقتی که بالغ شدند تصمیم بگیرند که به آمریکای جنوبی بروند چون در کودکی عاشق حیوانی بوده‌اند که آنجا زندگی می‌کرده.

رویاها آدم‌های اهل سفر را تشویق می‌کنند تا به پیش برود و تجربه‌های جدید کسب کند. تشنگی آن‌ها به کسب تجربه‌های جدید باعث می‌شود تا آن‌ها به طور مداوم اهل کشف و ماجراجویی باشند. اگر شما هم به مسافرت آن‌ها ملحق شوید، می‌توانید از این شیوه زندگی‌شان تجربه‌های هیجان‌انگیز و مفیدی کسب کنید.

عاشقان سفر نسبت به خودشان و دیگران حس قدردانی دارند.

در پایان سفر، هم‌سفری‌ها از یکدیگر تشکر می‌کنند و نسبت به هم حس قدردانی دارند. تجربه‌های مشترک و برخورد آن‌ها با مشکلات متفاوت باعث می‌شود که نوعی حس همدلی در وجود اعضای یک سفر نقش ببندد. حالا اگر ملاقات شما با شریک زندگی آینده‌تان در سفر صورت بگیرد، حس بیشتری از سپاسگزاری و همدلی نسبت به دیگران را تجربه خواهید کرد، چرا که در تک‌تک لحظات به کمک آدم‌های غریبه‌ای نیاز دارید که از آن‌ها تشکر می‌کنید.

درست است که برای تجربه چنین احساساتی لزوما نیازی به سفر کردن ندارید، اما معاشرت با کسی که اهل سفر است، حس قدردانی متقابل را در وجودتان زنده می‌کند، ترس‌های ناخودآگاهتان را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای لذت‌بخش و بی‌دغدغه از زندگی داشته باشید. محافظه‌کار نباشید و امتحانش کنید!