۱. بازار ورنیساج (Vernissage) ایروان

در نزدیكی میدان جمهوری ایروان و در فضای باز، آخر هفته‌ها (شنبه و یكشنبه) بر پا می‌شود. در این بازار، هنر صنعتگران ارمنی در صنایع دستی به وضوح قابل لمس است. این بازار محل فروش ظروف سفالی نقاشی‌شده،  لباس‌های قلاب‌دوزی و گلدوزی شده، سنگ و چوب‌های حکاکی شده ، فرش و چلیپاسنگ‌های سنتی (چلیپاسنگ به زبان محلی‌ها خاچکار، سنگی است که روی آن تصویر صلیب حک شده است)، نقره‌جات، محصولات شیشه‌ای (مانند بدلیجات، گلدان و غیره) و اشیای سفالی و بسیاری کالاهای زیبای دیگر از صبح تا ساعت پنج بعد از ظهر است.

۲. گالری هنری دالان ایروان

این گالری از قدیمی ترین مغازه های ایروان، در مرکز شهر و  خیابان آبوویان (Abovyan) قرار داشته  و در محیطی صمیمی و پرطرفدار، به فروش آثار هنری صنایع دستی ایروان اختصاص دارد.

۳. مرکز خرید دالما گاردن (Dalma Garden Mall) 

دالما گاردن در نزدیکی تپه زیزرناکابرت قرار داشته و اولین مرکز خریدی است که در ارمنستان افتتاح شده است. در این فروشگاه مارک‌های معروف نمایندگی داشته و اجناس مختلف به فروش می‌رسد. این مرکز، فود کورت (فست فود، رستوران و کافه) و بخش بولینگ نیز دارد.

۴. مرکز خرید مترونوم (Metronome Shopping Center)

از معروف ترین مراکز خرید ایروان است که در خیابان ایساهاکیان قرار دارد. این مرکز خرید به جهت تلفیق سرگرمی (مانند تماشای فیلم، موسیقی زنده) با خرید یکی از مراکز پرطرفدار و گردشگرپذیر است. این مرکز همچنین مجهز به فود کورت است.

۵. تاشیر استریت شاپینگ گالری (Tashir Street Shopping Gallery)

این فروشگاه در زیر خیابان نورث اونیو (North Avenue) قرار دارد که خیابان اصلی پیاده‌روی شهر است. برای رفتن به این فروشگاه از 6 پله برقی می‌توان استفاده کرد. برند های معروف پوشاک در این فروشگاه عرضه شده و مجهز به فودکورت است. ساعت کار این مکان از ساعت ۹ تا ۲۱ است.

۶. مرکز تجارت پلازا الیت

مرکز تجارت پلازا الیت بلندترین ساختمان در مرکز شهر ایروان است که در بالای آن، دید 360 درجه به پایتخت خواهید داشت. ساعات کاری مرکز تجارت پلازا الیت ایروان، دوشنبه تا جمعه ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر و شنبه ها 9 صبح تا 6 بعد از ظهر است.

برای خرید بلیط اتوبوس تهران - ایروان می توانید از سامانه سفر724 اقدام کنی. خرید آسان بلیط اتوبوس به کشورهای خارجی و ارمنستان به شما کمک میکند تا با خیالی اسوده بلیط اتوبوس خود را به آسانی تهیه کنید.

قیمت بلیط اتوبوس تهران - ایروان، 180 هزار تومان می باشد.