تنکابن را می توان یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران و در کل شمال ایران دانست. علاوه بر طبیعت بکر این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی هم دارد که می توان به ییلاق های زیبای تابستانی و دشت های مسطحی که هیچ درختی در آن پیدا نمی شود اشاره کرد.

ییلاق های تنکابن فضایی هستند که رویش درخت در انجا به دلیل ارتفاع پایین تمام می شود و این ییلاق ها در فصل تابستان به دلیل ارتفاعات پایین هوای بسیار خوش و خنکی دارد. شمالی ها حیوانات خود را برای فصل ییلاق به این منطقه کوچ می دهند.

تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. هر آنچه از گوشت و شیر و مواد غذایی تازه نیاز دارید در این شهر بهشتی می توانید پیدا کنید.

 

برای رفتن به این ییلاق باید از بین درختان تنومند عبور کنید. این شیب تند کمی نفس را می گیرد ولی با اندئکی استراحت می توانید به مسیر خود ادامه دهید. اگر از راهنمایان محلی استفاده کنید هم لذت بیشتری از مسیر خواهید برد و هم اینکه خیالتان آسوده است در راه گم نخواهید شد.

در راه اسب ها و حیواناتی می بینید که منظره ای شبیه تصاویر نقاشی شده هستند و لذت سفر صد چندان خواهد شد. پوشش گیاهی و تنوع درختان منطقه به قدر بالا است که گویی تک تک درختان و فضای میانشان طراحی شده و زمان زیادی هم برای این طراحی سپری شده است.

چند ساعتی که پیش بورید فضای جنگل رفته رفته تراکم کم تری دارد و می توانید نسبت به فضای اطراف خود دید بیشتری پیدا کنید. لیمرا ییلاقی است که سر راهتان قرار گرفته است. کلبه هایی را می بینید که از چوب و سنگ ساخته شده اند. چمنزاری که بوی سبزه و دشت را به دم شما وارد می کند.

در لیمرا نه جاده ای است و نه ماشین و نه ویلایی. کلبه های ساده با روح شما هماهنگی بیشتری دارد. گاهی اوقات هم ابرهای زیر پای شما پهن می شوند و شما می توانید غرق در این ابرها شناور باشید.

 

چشمه ای در ییلاق لیمرا هست که آب آن در هر فصلی خنکی و صافی خود را دارد. آب در حوضچه ای جمع شده و پس از آن در جنگل جاری و سرازیر می شود. محلی ها شما را دعوت خواهند کرد تا سر سفره شان بنشینید و با آنها هم غذا شوید و از نان های محلی شان نوش جان کنید.

هر آنچه در ییلاق طبخ می شود طعم دیگری دارد، چون هم مواد اولیه اش تازه است و هم طبخ بر روی آتش و هیزم چیز دیگری می شود. صورت های این مردمان به خاطر کار در آفتاب به قدری سئخته است که رد خورشید در پوشت و چشمان روشن و شادشان پیداشت. هم نشینی و هم کلام شدن با این روستاییان تجربه ای ناب و دست نیافتنی است که کم تر نصیب شهرنشینان می شود.

safar724.com