مشهد  از لحاظ گردشگری یکی از شلوغ ترین شهر های ایران و خاورمیانه است. بدون شک هدف اصلی سفر به مشهد زیارت حرم مطهر امام رضا می باشد ولی وجود ده ها مسجد و قبور تاریخی و مدارس سنتی درکنار بازارهای خوش رنگ و لعاب، این شهر را به یکی از مراکز دیدنی و تاریخی ایران تبدیل کرده است.

مشهد، کلان‌شهری در شمال شرقی ايران و مرکز استان خراسان رضوی است. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 این شهر با3069941 نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت ايران پس از تهران است. این شهر به واسطه وجود حرم علي ابن موسي الرضا، هشتمين امام مذهب شيعه، سالانه پذیرای بیش از ۳۲ میلیون زائر از داخل و بیش از یک میلیون زائر از خارج از کشور است. آمار نشان می‌دهد وجود آرامگاه علي ابن موسي الرضا در مشهد موجب شده است که به طور میانگین هر ایرانی، هر سه سال یک‌ بار به مشهد سفر کند. مساحت شهر مشهد درآخرین تغییرات بالغ بر ۴۷۵ کیلومتر مربع می‌باشد.

مکان های اقامتی مشهد را بشناسیم:

هتل های لوکس

با توجه به اینکه مشهد یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران می باشد و از تمام نقاط ایران گردشگران زیادی برای زیارت حرم امام رضا به مشهد سفر می کنند، هتل های زیادی در این شهر وجود دارد که هتل مجلل درویشی، هتل بین المللی هما2، هتل پردیسان، هتل بین المللی قصر و هتل قصر طلایی از لوکس ترین آن ها هستند. و با توجه به 5 ستاره بودنشان سطح قیمتی بالایی دارند.

هتل های متوسط با قیمت مناسب

هتل سینور، هتل 4 ستاره است و سطح قیمت متوسطی دارد و هتل های خانه سبز، سروش و پارمیدا از هتل های 3 ستاره و با قیمت مناسب شهر هستند.

هتل آپارتمان

اگر اقامت در هتل آپارتمان را ترجیح می دهید مجتمع اقامتی اسپینو و متل پارسیان توریست توس پیشنهادهای بسیار خوبی هستند. قیمت این هتل آپارتمان با هتل های 3 ستاره تفاوت چندانی ندارد.

رستوران ها و خوراکی های محلی مشهد را بشناسیم:

شیشلیک بدون شک در میان غذاهای این شهر حرف اول را می زند، که غذای گرانی نیز می باشد.

حلیم و شله، دیگچه و چنگال، اشکنه آلو، آش شلغم، کوکو شیرین، چلو ماهیچه و رشته پلو از غذاهای محلی مشهد به حساب می آیند که پیدا کردن این غذاهای محلی در مشهد کار سختی می باشد، چون اکثر رستوران ها مشتریان را به چلوکباب و جوجه کباب محدود می کنند.

خوشمزه ترین غذاهای محلی در مشهد

خوشمزه ترین شیشلیک را می توانید در رستوران ارم شاندیز، لذیذترین شله و حلیم را در رستوران بهارستان و بهترین ماهیچه را در رستوران پسران کریم نوش جان کنید. رستوران های باباقدرت، معین درباری، باغ سالار و بام کوهسار هم از رستوران های عالی و درجه یک مشهد به شمار می روند.

پیشنهاد های ویژه!

پیشنهاد های ویژه ای هم برای شما داریم! اگر هوس دیزی کرده اید حتما به دیزی سید در ابتدای جاده جاغرق سر بزنید. افرادی که طرفدار آش هستند، آشکده یاران گناباد بهترین انتخاب آن ها می تواند باشد. سومین پیشنهاد مربوط به طرفداران غذای فست فود و فرنگی استکه حتما باید فست فود چیلی سبز، رستوران پیتزا پیتزا و رستوران ایتالیایی می شف را امتحان کنند. آخرین پیشنهاد هم مربوط به طرفداران سفره خانه های سنتی است، پیشنهاد ویژه ما به این افراد سفره خانه سنتی داریوش و رستوران فانوس آبی است.

کافه های مشهد را بشناسیم:

مهم ترین کافه های شهر مشهد که به شما پیشنهاد می­ شود کافه شوگر، کافه ادن، کافه وانیلا، کافه دیدار و کافه بیسکوئیت هستند که منوی وسوسه انگیز و محیط آرام و مناسبی دارند.

مراکز خرید مشهد را بشناسیم:

 همه ما سوغاتی های این شهر را خوب می‌شناسیم. سوغاتی هایی مانند نخودچی کشمش، زعفران، تسبیح و مهر و سجاده، زیورآلات عقیق و ... که همه آن ها را می توانید از قدیمی ترین بازار مشهد یعنی بازار رضا که در نزدیکی حرم قرار دارد، یا بازار گوهرشاد و بازار مرکزی تهیه کنید. اگر خواستید علاوه بر بازار، مراکز خرید مدرن مشهد را ببینید کافیست به خیابان سجاد سری بزنید و از مراکز خرید زیادی که در دو طرف خیابان قرار دارند، دیدن کنید. مجتمع آرمان، مجتمع تجاری الماس شرق، بازار بزرگ ملل، مجتمع تجاری زیست خاور و ویلاژ توریست هم از بهترین مراکز خرید مشهد هستند که پیشنهاد میشود لذت خرید از آن ها را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری مشهد را بشناسیم:

مهم ترین و اصلی ترین جاذبه این شهر حرم مطهر امام رضا می باشد،‌ که تقریبا همه ما حال و هوای معنوی اش را حس کرده ایم و خاطراتی هم با آن داریم ولی علاوه بر آن مشهد جاذبه های گردشگری دیگری هم دارد که خیلی ارزشمند هستند و نباید دیدنشان را از دست داد،‌ جاذبه هایی مانند  مجموعه سنگ بست که قدیمی ترین اثر معماری اسلامی بر جای مانده در خراسان است، بنای هارونیه که تنها بنای باقی مانده از شهر ویران شده توس‌ است، مدرسه دودر که از زیباترین و اصیل ترین نمونه های معماری عصرتیموریه است، خانه تاریخی حاج ملک، آرامگاه نادرشاه، حمام مهدی قلی بیک و موزه مردم شناسی، مقبره پیر پالاندوز، مسجد گوهرشاد ، زادگاه فردوسی، بوستان هفت حوض، پارک وکیل آباد، مدرسه پری زاد ، مسجد ۷۲ تن  و تفریحگاه کوه سنگی و ییلاق اخلمد که قطعا از دیدنشان لذت خواهید برد.

دیدنی های مشهد

روش خرید آنلاین بلیط اتوبوس به مشهد را بشناسیم:

اتوبوس معمولا روشی ساده و مقرون به صرفه برای سفر می باشد. به خصوص با توجه به دایر شدن اتوبوس های وی آی پی در بسیاری از مسیرها که صندلی های مناسب و قابل تبدیل به تخت خواب و یا فاصله مناسب برای پاها را دارند، سفر با اتوبوس به مشهد راحت تر شده است. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس نیز به مسافران کمک می کند تا مناسب ترین اتوبوس و شرکت مسافربری را پیدا کرده و با آن سفر کنند.

سامانه سفر 724، پیشنهاد های ویژه ای برای مسافران و زائران دارد، علاوه بر انتخاب سرویس های دلخواه تان، می توانید با استفاده از تخفیف هایی که توسط شرکت های مسافربری ارائه می شود، سفری راحت تر و ارزان تر به مشهد را تجربه کنید.