وزیر کشور باتوجه به تجربه چند سال اخیر اعزام زائران از مرزهای ایران و عراق و برنامه ریزی جامع جهت برگزاری هر چه منظم تر و سازماندهی شده تر مراسم اربعین ۹۶ اعلام کرد: سه سال است که توفیق انجام این کار را پیدا کرده‌ایم. در سال قبل دو میلیون و 300 هزار نفر در تمام طول سفرشان از درب خانه‌ها تا مقصد نهائی، امنیت‌شان، حمل و نقل، بهداشت و درمانشان تامین شد و به داخل کشور دیگری رفتند و به سلامت به کشور بازگشتند و در این مسیر هیچ مشکلی ایجاد نشد. تحقق این امر با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله سپاه، بسیج، قوه قضاییه، شهرداری‌ها و سایر دستگاه ها انجام شد.

وزارت کشور برای امسال برنامه ریزی جامع تری انجام داده است، علاوه بر استفاده از تجربیات سال های گذشته مذاکراتی نیز با کشور عراق صورت گرفته تا دو مرز جدید دهلران و خسروی در اربعین حسینی به روی زائران بازگشایی شود تا با آرامش خاطر و امنیت بیشتری شاهد تردد زوار کربلا از طریق مرزهای زمینی باشیم.

همچنین تفاهم نامه ها و مذاکراتی در خصوص تامین امنیت مرزهای زمینی ایران و عراق بین وزارت خانه های دو کشور صورت گرفته است.

سفر724 در اربعین 96 همراه زائران بوده و امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را فراهم خواهد ساخت. لطفا از طریق سامانه و صفحه تلگرام اخبار اربعین را دنبال کنید. پیش ثبت نام اینترنتی بلیط اتوبوس اربعین نیز از دیگر خدمات سامانه سفر724 است که به زائران این امکان را می دهد تا دغدغه خرید بلیط اتوبوساربعین 96 را نداشته باشند. 

طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته، تردد زائران از مرز خسروی در اربعین 96 امکان پذیر خواهد بود. برخلاف سال گذشته که امکان تردد از مرز خسروی برای زائران ممکن نبود، اربعین ۹۶ زائران می توانند در سامانه سماح مرز خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کنند.

علاوه بر این وزیر کشور همچنین افزود: ما برای تردد زائران اربعین حسینی نیازمند ۵۰ هزار دستگاه اتوبوس هستیم که اتوبوس های سازمان حمل و نقل بین شهری و درون شهری برای رسیدن به این هدف ما را همراهی خواهند کرد. سفر با اتوبوس در اربعین گزینه مورد نظر تعداد بالایی از زوار کربلای معلی می باشد.

وی همچنین تاکید کرد: در سفر به عراق در صورت امکان به صورت گروهی سفر کنید و به دستورالعمل های امنیتی توجه نمایید.

راهنمای کامل سفر به کربلا 

safar724.com