جزیره زیبای کیش یکی از زیباترین و دلرباترین نقاط کشور عزیزمان ایران است. سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای لذت بردن از جاهای دیدنی کیش راهی این جزیره می‌شوند. همانطور که می‌دانید سفر به کیش نیز همانند سفر به سایر جزیره‌ها، تنها از طریق هواپیما و کشتی امکان پذیر است. در این بین، اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهید، حتی فاصله‌ای به وسعت یک دریا نیز نمی‌تواند مانع از رسیدن شما به جزیره کیش شود؛ چرا که سفر زمینی به کیش با اتوبوس نیز امکان‌پذیر است.
درحالت کلی اگر این سوال ذهنتان را درگیر کرده است که چگونه میتوانید با اتوبوس به کیش بروید، به طور خلاصه باید بگوییم که شما در ابتدا باید خود را به ترمینال بندر عباس و یا شیراز برسانید و سپس برای رفتن به کیش، به یکی از بنادر چارک، بندر لنگه یا بندر آفتاب مجدداً بلیط اتوبوس تهیه کنید. پس از آن باید مجدداً از این بنادر نیز بلیط کشتی و یا سایر شناورهای دریایی را خریداری کرده و با طی کردن مسیر دریایی به جزیره کیش برسید. اگر قصد سفر زمینی به کیش در عید نوروز را دارید، میتوانید بلیط اتوبوس نوروزی خود به شهرهای نزدیک کیش را از سفر 724 تهیه کنید.

روش های سفر زمینی به کیش با اتوبوس

برای سفر زمینی به کیش شما می‌توانید از طریق دو شهر نزدیک به این جزیره اقدام کنید. بندرعباس و شیراز دو شهر نزدیک به کیش هستند که مسافران باید متناسب با نزدیکی محل زندگی خود، در ابتدا خودشان را به یکی از این دو شهر رسانده و سپس راهی کیش شوند. برای اینکه با نحوه سفر زمینی به کیش از طریق هر دو شهر آشنا شوید، در ادامه به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

سفر زمینی به کیش از طریق بندرعباس

تجربه سفر زمینی به کیش از طریق بندر عباس ممکن است برای تمامی افراد امکان پذیر نباشد؛ چرا که تنها از شهرهای محدودی به بندرعباس مسیر بلیط اتوبوسی مستقیمی وجود دارد. برخی از شهرهایی که شما می‌توانید از آن‌ها بلیط اتوبوس بندرعباس تهیه کنید، عبارتند از: اصفهان، اهواز، ایران شهر، آستانه اشرفیه، بوشهر، تهران، خنج، رشت، زاهدان، شهرکرد، شیراز، عسلویه، قم، کرمان، کنگان، ماهشهر، مشهد، همدان و یزد. البته برای اینکه مطمئن شوید که از شهر شما به بندرعباس و یا برعکس اتوبوس مستقیم وجود دارد یا نه، می‌توانید مسیرهای ورودی و خروجی به ترمینال خلیج فارس بندرعباس را از سایت سفر 724 بررسی کنید.
 

یکی از مزایای بسیار خوب سفر زمینی به کیش از طریق بندرعباس، این است که هنگامی که شما خودتان را به بندرعباس رساندید، از طریق کشتی‌ها و یا لندینگ کرافت‌های موجود می‌توانید راهی کیش شوید. اما به هنگام سفر زمینی به کیش از طریق شیراز، شما باید مجدد از شیراز به یکی از بنادر نزدیک سفر کرده و سپس راهی کیش شوید.

سفر زمینی به کیش از طریق شیراز

شهر شیراز جز کلان‌شهرهایی است که نسبت به سایر شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد و تبریز در نقطه‌ی جنوبی‌تری قرار دارد و بالطبع مسافت کمتری تا جزیره کیش خواهد داشت. پس چنانچه قصد سفر به کیش با اتوبوس را دارید، بهتر است در ابتدا به شهر شیراز سفر کنید. البته مسافرانی که خواهان سفر با قطار هستند نیز می‌توانند از شهر مبدا خود در صورت وجود خط ریلی مستقیم، خودشان را با قطار به شیراز برسانند.
اگر اهل خود شیراز هستید، کافیست کوله‌بار سفر خود را ببندید و آماده‌ی سفر لذت‌بخشی که پیش روی شما است، شوید. اما اگر اهل شیراز نیستید پس از اینکه خود را به شیراز رساندید، اکنون باید به دنبال خرید بلیط اتوبوس و یا پیدا کردن ماشین شخصی برای رفتن به یکی از بنادر چارک، بندر لنگه یا بندر آفتاب باشید.

بلیط اتوبوس شیراز به بندرلنگه

پس از رسیدن اتوبوس به این بنادر، شما دو روش برای رفتن به کیش پیش رو دارید:

با اتوبوس توسط لندینگ کرافت‌ها

لندینگ کرافت در حقیقت وسیله‌ای است که خودروهایی را که قصد سفر به جزایر اطراف بندر را دارند، با خود حمل کرده و به مقصد نهایی می‌رساند. از این رو، خود اتوبوس نیز با همین وسیله به جزیره حمل خواهد شد. بنابراین تا رسیدن به مقصد نهایی خود در کیش، نیازی به تغییر وسیله‌ی نقلیه خود نخواهید داشت.

بدون اتوبوس با کشتی ها 

پس از اینکه از اتوبوس شیراز به بندرلنگه پیاده شدید، می‌توانید در بندر از طریق کشتی‌های موجود به کیش بروید. برای عدم سردرگمی در بند لنگه و یا سایر بنادر، بهتر است از اهالی آن جا راهنمایی بگیرید.
البته یکی از مزایای سفر زمینی به کیش از طریق شهر شیراز، این است که شیراز کلانشهر بوده و مسیرهای اتوبوسی و هوایی مستقیمی از اغلب مراکز استان ها به این شهر وجود دارد و مسافران می‌توانند بدون دغدغه خودشان را به شیراز برسانند و همچنین در بین سفر خود از بازدید جاهای دیدنی شیراز نیز لذت ببرند.

بهترین بنادر برای سفر زمینی به کیش

بندر لنگه

بندر لنگه، نزدیک‌ترین بندر به بندرعباس برای سفر به جزیره کیش است. برای رسیدن به مقصد می‌توانید از بندرعباس با اتوبوس یا خودرو شخصی به بندر لنگه بروید. فاصله بندر لنگه تا جزیره کیش حدود 95 کیلومتر است که با استفاده از شناورهای حمل مسافر حدود 5/2 ساعت و با استفاده از شناورهای حمل خودرو، حدود 4 ساعت طول می‌کشد. به هر حال، فاصله بندر لنگه تا جزیره کیش نسبت به سایر بنادر بیشتر است.

بندر آفتاب

بندر آفتاب، نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش است که تنها در فاصله دریایی 18 کیلومتری قرار دارد. با استفاده از شناورهای مسافربر، می‌توان در زمان کمتر از نیم ساعت و با استفاده از شناورهای حمل خودرو و مسافر در حدود یک ساعت به جزیره کیش سفر کرد. بندر آفتاب در غرب استان هرمزگان واقع شده و با بندرعباس فاصله نسبتاً زیادی دارد. بهترین مسیر برای سفر از بندر آفتاب به جزیره کیش، از سمت شیراز است.

بندر چارک

بندر چارک در مرکز استان هرمزگان قرار داشته و بین بندرعباس و بندر آفتاب قرار گرفته است. فاصله این بندر تا جزیره کیش نیز زیاد نیست و با استفاده از شناورهای مسافری در حدود یک ساعت و با استفاده از شناورهای حمل خودرو و مسافر حدود دو ساعت و نیم می‌توان به جزیره کیش سفر کرد. فاصله بندر چارک تا بندرعباس نیز حدود 290 کیلومتر است و اگر قصد رفتن به کیش از طریق بندرعباس را دارید، بهترین گزینه برای سفر به جزیره کیش، بندر چارک است.

نکات مهم در هنگام سفر به کیش با اتوبوس

در نهایت پس از مدتی اتوبوس سوار لندینگ کرافت می‌شود. این وسیله بر روی دریا شروع به حرکت می‌کند و مسیر خود ادامه می‌دهد تا در نهایت به بندرگاه کیش برسد. بنابراین در این مسیر مجبور هستید که مدتی را بر روی دریا سپری کنید. از این رو بهتر است به نکات مهمی که در ادامه آمده است، توجه کنید.

دریازدگی را جدی بگیرید

همان‌طور که می‌دانید در هنگام سفر به کیش با اتوبوس به ناچار مسیری را با لندینگ کرافت خواهید پیمود. در این صورت احتمال دریازدگی وجود دارد. دریازدگی به دلیل تکان‌های کشتی و احساس عدم تعادل افراد بسیاری را دچار سرگیجه و حالت تهوع می‌کند. درنتیجه چنانچه سابقه‌ی بیماری مشابهی را دارید و یا احتمال می‌دهید که در طول سفر این حس را تجربه کنید، پیش از سفر با پزشک خود مشورت کرده و داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشید. 

به تفاوت آب و هوایی شهر مبدا و مقصد خود توجه کنید

جزیره‌ی کیش در یکی از جنوبی‌ترین نقاط کشور قرار دارد. آب‌و هوای این جزیره حتی در سردترین فصل‌‌های سال نیز بسیار گرم‌تر از اغلب نقاط کشور است. درنتیجه یکی از مهم‌ترین نکات سفر به کیش با اتوبوس، توجه به تفاوت آب‌و‌هوایی بین شهر مبدا و مقصد و شرایط جوی در طول مسیر است. اگر در فصل زمستان قصد سفر به این جزیره را دارید و یا شهر مبدا شما یکی از شهرهای شمالی و سرد کشور است، لازم است تا در میان لوازم سفر خود هم لباس گرم (برای پوشیدن در طول مسیر و شهر‌های سرد در هنگام رفت و برگشت) و هم لباس‌های تابستانی (برای استفاده در شهرهای جنوبی کشور و خود جزیره‌ی کیش) به همراه داشته باشید.

نتیجه گیری درباره سفر زمینی به کیش

امیدواریم که مطالعه‌ی این مطلب برای شما مفید واقع شود. چنانچه تجربه سفر به کیش با اتوبوس را دارید، تجربه‌های زیبای خود از سفر به این جزیره دوست‌داشتنی را با ما و دیگر کاربران سایت سفر ۷۲۴ به اشتراک بگذارید. در پایان برای شما سفر زمینی خوبی را به جزیره زیبای کیش آرزومندیم!

سوالات متداول درباره سفر زمینی به کیش

کدام بندر به کیش نزدیک تر است؟

بندر آفتاب، نزدیک‌ترین بندر به جزیره کیش است که تنها در فاصله دریایی 18 کیلومتری قرار دارد.

بهترین مسیر سفر زمینی از تهران به کیش چه مسیری است؟

برای سفر زمینی از تهران به کیش بهترین گزینه، سفر اتوبوسی مستقیم از تهران به بندرعباس و یا تهیه بلیط اتوبوس تهران شیراز است که از آن جا نیز باید به یکی از بنادر چارک، آفتاب و یا بندر لنگه بروید.

بهترین مسیر سفر زمینی از اصفهان به کیش چه مسیری است؟

برای سفر زمینی از اصفهان به کیش می‌توان در ابتدا بلیط اتوبوس اصفهان شیراز تهیه کرده و سپس از شیراز نیز راهی بندر لنگه یا بندر آفتاب شوید.

بهترین مسیر سفر زمینی از مشهد به کیش چه مسیری است؟

برای سفر زمینی از مشهد به کیش بهترین گزینه سفر اتوبوسی مستقیم از مشهد به بندرعباس و سپس بندر چارک و از آنجا به کیش است.