در طول سفر جاده ای، عده‌ای از مسافران بدون توجه و نگرانی، از رایانه و گوشی های هوشمند خودشون استفاده می‌کنن. این مسافرا که تو حفاظت از گنجینه‌ی اطلاعات شخصی دیجیتالیشون بی دقت هستن، خودشون رو در معرض سوءاستفاده و خسارت قابل توجهی قرار می دن. حالا قصد داریم با راهکارهایی، چگونگی حفاظت از اطلاعات رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند همراه رو در کانون توجه قرار بدیم.

نکات ایمنی  استفاده از رایانه های شخصی و گوشی های هوشمند همراه در سفر جاده ای

در سفر جاده ای اگر قصد استفاده از رایانه شخصی و گوشی هوشمند  رو دارین، متوجه سارقان باشین. نه تنها باید اقدامات احتیاطی لازم برای محافظت دستگاه های خودتون  از دزدیده شدن رو انجام بدین، بلکه باید برای جلوگیری از انتشار اطلاعاتتان سعی کنین درایو هایی رو که شامل اطلاعات مهم هستند با حداکثر امنیت تنظیم و قفل کنین تا در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن‌شون، هنگام سفر،  اطلاعات مهمتون از بین نره و اطلاعات شخصیتون از دسترس سارقان در امان بمونه.

اول از همه، بررسی کنین که آخرین نسخه سیستم عامل و نرم افزار امنیتی، روی دستگاهتون نصب باشه. بعد، تنظیمات امنیتی دستگاه خودتون رو قدرتمند کنین. حداقل، مطمئن شین که دستگاه شما با رمز عبور یا کد عبور یا بقیه‌ی ویژگی‌ های قوی مثل تشخیص اثر انگشت محافظت شدست، به طوری که اگر به سرقت رفت، دزدها نتونن به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنن و از اطلاعات محافظت کنه.

اگر قبلا در دستگاهتون نکات  ایمنی رعایت  شده، مدت زمانی که طول می کشد صفحه نمایشی که  در حال کار با اون نیستید رو خاموش شود را کم کنید – اگر چه که اجبار در ادامه وارد کردن کد برای شما آزار دهنده است، ولی از سرقت هویتتان آزار دهنده تر که نیست! (و شما می توانید زمانی که در خانه هستید، تنظیمات امنیتی را کاهش بدین). برای یک سطح امنیتی اضافی ، گذرواژه ها رو در برنامه هایی که اطلاعات کلیدی را دریافت می کنند (مثل ایمیل یا فیس بوک) خوب تنظیم کنید.

دانستنی ها و نکته های سفر همراه با تجربه شما در سفرهای جاده ای

بسیاری از لپ تاپ ها گزینه اشتراک گذاری فایل دارند. اگرچه به احتمال زیاد این گزینه به طور پیش فرض  خاموش هست، توصیه می شه این گزینه رو در رایانه خودتون فعال نکنین، به طوری که افرادی که به طور مشترک  از شبکه Wi-Fi شما استفاده می کنند نتونن به فایل های شما دسترسی پیدا کنن (اگر مطمئن نیستین که این کار رو چطوری انجام بدین، اسم سیستم عامل خودتون و "خاموش کردن اشتراک فایل" رو جستجو  کنین). نسخه های جدیدتر ویندوز تنظیمات "شبکه عمومی" (وقتی که شما برای اولین بار به شبکه وصل می شین) داره که به طور خودکار رایانه شما رو تنظیم می کنه؛ به طوری که کمتر مستعد حمله می شه. وقتی که تو جاده ها مشغول سفر هستین، فقط از Wi-Fi  قانونی استفاده کنین. از هتل یا محل اقامتتون نام خاص شبکه شون را بخواهید و مطمئن شوید که به طور دقیق به آن وارد شده اید. هکرها گاهی اوقات نقاط اتصال به شبکه جعلی رو با یک نام مشابه یا مبهم مثل(Hotel Europa Free Wi-Fi"") ایجاد می کنند که در کنار تعدادی از شبکه های معتبر نشان داده می شه. بهتره اگر یک شبکه ای که رمز عبور ( بخصوص دشوار برای حدس زدن) داره استفاده کنید، نه اینکه برای عموم باز باشه! اگر شما به طور مداوم از شبکه استفاده نمی کنین، Wi-Fi رو خاموش کنید تا دستگاه شما برای دیگران قابل مشاهده نباشه.

حتی الامکان از دستگاه های دیگران  وارد بخش های نیازمند گذرواژه نشید تا امنیت حساب ها و اطلاعاتتون حفظ بشه.

 

سفر۷۲۴، آسان ترین راه رزرو و خرید اینترنتی بلیط اتوبوس