آشنایی با مقاصد گردشگری ایران برای افرادی که عاشق سفر هستند، خالی از لطف نیست. زیرا می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر آن‌ها بسیار موثر باشد. اگر کمی اهل رویا و خیال‌پردازی باشیم و تصور کنیم سقف هر خانه‌ای یک بلندگوی طلایی رنگ است که می‌تواند صداها را منعکس کند، شاید بیشترین جملاتی که از هر خانه‌ای شنیده می‌شود، مربوط به سفر باشد! 

به کجا سفر کنیم؟

عوامل متعددی در انتخاب اینکه به کجا سفر کنیم، تأثیرگذار هستند. عواملی مثل بودجه، فرهنگ، زمان و خیلی چیزهای دیگر این تصمیم را دست خوش تغییر می‌کند. اما این بار می‌خواهیم از زاویه دیگر به این موضوع  نگاه کنیم. پیش از اینکه تصمیم بگیریم، به کجا سفر کنیم بهتر است، اندکی با خودمان خلوت کنیم.

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که به جایی سفر کنید که چندان به شما خوش نگذرد. پس از بازگشت هم هر موقع به آن فکر می‌کنید در واقع دلیل قانع کننده‌ای ندارید. به ‌نظر همه چیز با برنامه پیش رفته است. اما شاید مقصد را درست انتخاب نکرده‌اید!

بنابراین بهتر است، پیش از تصمیم در باب اینکه، به کجا سفر کنیم، کمی بیشتر به این موضوع فکر کنیم. پاسخ به این سوالات هم در این مورد خالی از لطف نیست.

  • چرا می‌خواهیم سفر کنیم؟
  • آیا صرفا برای رفع خستگی سفر می‌کنیم یا کلا اهل گردش، سیاحت و تجربه کردن هستیم؟
  • آیا جزو آدم‌هایی هستیم که دوست داریم زود به مقصد برسیم یا ترجیح می‌دهیم در مسیر رسیدن به مقصد زیبایی‌های طبیعت را هم ببینیم؟
  • آیا جزو آدم‌هایی هستیم که دوست داریم از شهرها دور شویم و به دل طبیعت و روستاها برویم یا شهرها برای ما جذابیت بیشتری دارند!
  • علاقه‌مندی شما بیشتر تاریخ، سرگرمی، طبیعت، سیاحت یا زیارت است؟!
  • چه نوع آب‌وهوایی برای شما دلپذیر است؟ ﻣﻌﺘﺪﻝ ﻭ ﻣﺮﻁﻮﺏ، گرم و خشک، سرد و کوهستانی، گرم و مرطوب؟!

پاسخ به این سوالات می‌تواند گزینه‌های موجود برای مقصد شما را در ذهنتان ایجاد کند.

ملزومات سفر مجازی به مقاصد گردشگری ایران

در این سفر نیازی به ملزومات و چمدان نیست! مهم‌ترین چیزی که باید همراه‌تان باشد، ذهن خلاق و پویای شماست. تعجب نکنید. چون اگر چند سال پیش کسی به شما می‌گفت، تصور کنید در خانه هستید، تلویزیون روشن است و صدای قل قل سماور از آشپزخانه می‌آید؛ شما می‌توانید در این آرامش، بدون اینکه خانه را ترک کنید، بلیط سفر خود را تهیه کنید، آیا باور می‌کردید؟! در حالی که مدتهاست سفر۷۲۴ به همین راحتی امکان این کار را برای شما فراهم کرده است. پس غیرممکن، غیر ممکن است!

وسیله سفر

از آنجایی که می‌خواهیم تمام ذهن‌مان در این سفر همراهمان باشد و نگرانی‌هایی چون رانندگی، ماشین جلویی، عقبی، بنزین تموم شد. ماشین خراب شد و ... را در این سفر نداشته باشیم، پس اتوبوس به نظر، گزینه‌ی مناسبی می‌آید، چرخ‌هایش روی زمین می‌چرخد، می‌توانیم در طول سفر، تمام زیبایی‌ها را درک کنیم و لذت ببریم.  

و اما مهم‌ترین مرحله یعنی انتخاب همسفر!

نمی‌دانم اهل کجا هستید و در حال حاضر در کدامین نقطه از این سرزمین با این سفر همراه هستید. اما همه‌ی ما این را خوب می‌دانیم که همسفر خوب در یک سفر نعمت است. شاید هم یکی دیگر از نکات مهم که پیش از سفر باید در مورد آن بیشتر فکر کنیم انتخاب همسفر است. البته وقتی صحبت از همسفر می‌‌شود، ما عادت کرده‌ایم، تنها افرادی را که در سفرها، همراه‌مان هستند، همسفر بنامیم! اما به نظر می‌رسد تمامی چیزهایی که در یک سفر همراه ما است، همسفر محسوب می‌شوند چرا که در کیفیت یک سفر تأثیر می‌گذارند و لذت سفر را دو برابر و خستگی سفر را کمتر می‌کنند.

شروع سفر!

همسفر می‌خواهیم سفر را شروع کنیم، چه جالب اتوبوس نیز، همسفر ماست! من یک اتوبوس مجازی از سایت، سفر۷۲۴ انتخاب کردم، زیرا اولین کار خرید بلیط اتوبوس است. در این سفر قرار است از ده مقصد گردشگری داخلی در فصل بهار دیدن می‌کنیم. قدم بزنیم. نفس بکشیم و با یک حال خوب به جایی که سفر را از آنجا شروع کرده‌ایم، باز می‌گردیم.

تبریز یکی از مقاصد گردشگری جذاب در بهار

شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌کند                  سرمه چشم از غبار چشم مهمان می‌کند

تبریز یکی از مقاصد گردشگری ایران

تبریز شهری در منطقه کوهستانی است که بهار خنک و دلپذیری دارد. در این فصل، آسمان تبریز، آبی نیلی است. اما زیاد قابل پیش‌بینی نیست که چه رفتاری در ساعت‌های آینده می‌تواند داشته باشد. شاید آسمان تبریز به‌قدری از آمدن میهمان به شهر دلشاد می‌شود که می‌توان در یک روز، نم‌نم باران، باد خنک، گرمای آفتاب و سرمای زمستان را حس کرد! 

در این سفر که با هم، همسفریم، نگران لباس گرم نباشید. اما اگر بعد از این سفر مجازی، دلتان برای چنین هوایی تنگ شد و خواستید زیر سقف آسمان تبریز، نفسی تازه کنید، لباس گرم یادتان نرود.

معمولا روزهایی که مهمان هستیم، می‌گوییم فقط برای امروز، رژیم تعطیل! اما از وقتی رسیدید تبریز ناخواسته رژیم تعطیل می‌شود. چرا که جای جای آن را رستوران و کافه‌های مدرن و سنتی که غذاهای خوشمزه‌ای در آنها سرو می‌شود، پر کرده‌اند. یکی از غذاهایی که نباید هرگز خوردن آن را در تبریز فراموش کرد، کوفته تبریزی‌ است. شبیه به گوی جادویی است از نوع گوشت! درون گوی به ­مثال شهری‌ است، که از میان آن تخم‌­مرغ، زرشک، پیاز، گردو و آلو پدیدار می‌شود.

برخی از مکان‌های دیدنی این شهر مختص آدم‌های سحرخیز است. صبح‌های پارک کوهستانی عون‌بن‌علی را در فصل بهار از دست ندهید، تمام تبریز را می‌توان از بالای قله دید. برای هر نوع روحیه‌ای حس دلپذیری دارد. چرا که علاوه بر راه کوه‌پیمایی از طریق ون و تله‌کابین نیز می‌توان به قله کوه رسید، قله کوه با یک دریاچه مصنوعی آراسته شده است. پیشنهاد می‌کنم وقتی به عینالی سر می‌زنید، دوربین عکاسی را فراموش نکنید. چون قرار است عکس‌های زیبایی به گالری شما اضافه کند.

پارک ائل‌گلی : یکی از پارک‌های زیبای این شهر که پر از درختان چندین ساله و عمارتی‌ است که در میان استخر می‌درخشد، قایق‌سواری در این استخر نیز بسیار دلچسب است.

بازار تبریز : یک کیلومتر مربع مساحت دارد و سرپوشیده است، داخل این بازار، تیمچه، سراها و کاروانسراهای زیادی را می‌توان دید. در حقیقت تجربه خرید در این بازار همراه با گشت‌وگذار تاریخی‌ است.

ارگ علیشاه : عظمت ارگ تبریز وصف ناشدنی است. محکم و استوار و جا مانده از زلزله‌ی سهمگین سالیان پیش.

میدان ساعت : برج ساعت در این میدان هر روز با دنگ دنگ خود گذر زمان را یادآور می‌شود.

مساجد تبریز : مسجد جامع تبریز و مسجد کبود که قدمت تاریخی زیادی دارند. 

مقبره‌الشعرا : آرامگاه شهریار شیرین‌سخن و بیش از ۴۰۰ فرد نامی که عمدتا شاعر و عارف بوده‌اند. همچنین بازدید از موزه‌­ی آذربایجان، خانه­ مشروطه و ... نیز خالی از لطف نیست.

به ‌­هنگام وداع از این شهر هیچ نگران سوغات نباشید، چرا که هم‌چون لحظه‌های شیرین، چمدان‌تان نیز پر از خوردنی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه خواهد بود. پس، سر زدن به قنادی‌های تبریز فراموش نشود. مطمئن باشید از این­ همه شیرینی دل‌زده نمی‌شوید. هنگام سفر به تبریز، به روستای کندوان و کلیسای سنت استپانوس مقدس نیز سر بزنید.

روستای کندوان: این روستا ۴۸ کیلومتر با تبریز فاصله دارد. خانه‌هایی در دل کوه و از جنس سنگ، عجیب و بسیار زیبا، شاید در لحظه­‌ی ورود چنان محو تماشای این منطقه شوید که ساعت را فراموش کنید. در آنجا ساعت رنگ آسمان است.

و اما کلیسای سنت استپانوس مقدس، کلیسایی در دل کوه و در میان طبیعت بسیار زیبا، تاریخ در میان طبیعت می‌تواند وصف چنین زیبایی باشد. اما شنیدن کی بود مانند دیدن!

شیراز یا شهر غزل‌های عاشقانه دومین مقصد گردشگری ایران در بهار

مگر می‌شود به شهر حافظ و سعدی سفر کرد و دلشاد نشد! مگر می‌شود به شهری مملو از باغ، سفر کرد و دلشاد نشد! مگر می‌شود به شهری که شما را با دروازه قرآن بدرقه می‌کند! سفر کرد و دلشاد نشد!  مگر می‌شود به شهری که اکسیژن هوایش با بوی گل‌ها عطرآگین شده است، سفر کرد و دلشاد نشد! پس اگر می‌خواهید حال وهوای دلتان تغییر کند، به شیراز سفر کنید!

شیراز یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران در بهار

شیراز در بهار بسیار دلپذیر است، آب و هوا معمولا صاف و آفتابی است، جان ­می‌دهد، برای قدم زدن در باغ‌های زیبای شهر همچون باغ ارم، باغ ایلخانی، باغ بهشت و ...

از غذاهای محلی شیراز نگویم که در این چند خط نمی‌گنجد. فالوده، بستنی­ را که قاشق‌قاشق در دهانت که می‌گذاری‌، انگار قند در دلت آب می‌شود. بازار وکیل را بگو، همچون هزارتویی است که با قدم زدن در آن گویی، گذشته را ورق می‌زنی. چه بسیار مکان دیدنی که در این شهر است.

 آرامگاه شاه­چراغ که می‌توان در آنجا یک صفایی به دل داد. 
ارگ کریم­خان که وقتی وارد می‌شوی، درختان آماده میهمان‌نوازی هستند و سایه‌ای مهیا کرده‌­اند. اگر گوش فرا دهی، صدای دل­‌انگیز آب را می‌شنوی که از حوض مرکز‌ی می‌آید.
تخت ­جمشید را مگر می‌شود فراموش کرد. در آنجا گویی زمان می‌ایستد و به سرعت نور شما را به گذشته می‌فرستد. نقش رستم و نقش رجب، پاسارگاد و ... که تا ساعت‌ها می‌تواند، شما را در گذشته نگه دارد.

سفر به یزد شهر بادگیرها

از لحظه ورود به یزد، نیاز نیست به­ دنبال رفتن به جاهای تاریخی و دیدنی باشیم، چون یزد خود تاریخ است. اولین شهر خشتی جهان، از دور وقتی شهر را نظاره می‌کنی شبیه به قلعه‌­ای­ عظیم و بزرگ است که کودکی هنرمندانه، در کنار دریا با ظرافت و عاشقانه، ساخته است. این شهر در منطقه کویری قرار دارد و دمای هوا بالاست. فصل بهار، زمان بسیار خوبی  برای دیدن زیبایی‌های این شهر است.

یزد شهر بادگیرها مقصد گردشگری ایرانیان در بهار

در میان شهری به رنگ خاک که منشأ آفرینش است. باغ زیبایی به ‌نام دولت­‌آباد قرار دارد. یعنی باغی در دل کویر که پر از درختان سرو و فواره‌های زیبا است که قطره‌های آب را در میان آسمان به پرواز در می‌آورند. یزد شهر‌ی با مردمان قانع و مهربان به طعم شیرین در دل کویر است.

در میان غذاهای لذیذ این شهر، امتحان کردن آش‌های متنوع و شیرینی‌های قطاب، باقلوا و ... را فراموش نکنید. یزد در دل خود، مجموعه امیرچخماق، زورخانه‌ی صاحب‌الزمان، آتشکده زرتشتیان، دخمه و بسیاری دیگر از زیبایی­ها را دارد.

اصفهان نصف جهان محبوب‌ترین مقصد گردشگری در بهار

اصفهان را می‌توان یک ایران تصور کرد. چرا که شهری چهار فصل با مردمی مهمان نواز است. مهمانسرای عباسی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های جهان در این شهر قرار دارد. 

اصفهان مقصد گردشگری ایرانیان در بهار

در اصفهان، خیابان‌ها علاوه بر اتومبیل، میزبان کالسکه و اسب­‌های تازه‌نفسی است که شما را در سطح شهر می‌گردانند. تجربه نشستن در کالسکه، صدای پای اسب و باد ملایم چنان تمام وجودتان را آرام می‌کند که گویی در باد پرواز می‌کنید. این موضوع حتی خیال­‌انگیزتر از اتوبوسی است که در زمان سفر می‌کند.

بازدید از میدان نقش جهان که چهار زیبایی دیگر یعنی مسجد شیخ­ لطف‌الله، مسجد امام، سردرب بازار قیصریه و کاخ عالی­‌قاپو را درون خود جای داده است، هیجان انگیز است. 

 هنر در شهر اصفهان موج می‌زند. از این رو برای کسانی که قریحه هنری دارند اصفهان بهترین شهر برای سفر است. معماری تحسین برانگیز این شهر و بسیاری­ از عمارت‌های زیبا چون عمارت هشت بهشت تاییدی بر همین سخن است. عمارت هشت بهشت چهار نما دارد، نکته عجیب اینجاست که هیچ­ یک شبیه دیگری نیست. در و پنجره‌­های خاتم‌کاری شده، حوضی از جنس مرمر که مروارید خوانده می‌شود. هر یک به نوبه خود زیبایی چشم‌نوازی دارد. 

چهل ستون، سی‌­وسه پل و پل خواجو، یک تعدادِ اندک از بی‌شمار مکان‌های زیبای این شهر است. در کنار گشت‌وگذار از غذاهای خوشمزه مانند بریانی نیز غافل نشوید. هنگام خداحافظی از اصفهان نیز خرید سوغاتی‌هایی مانند گز و پولکی را فراموش نکنید.

تهران پایتخت زیبای ایران بهترین گزینه برای سفر بهاری

تهران شهری است که باید آن را با دید متفاوتی ببینیم. این شهر در میان دشت و کوهستان قرار گرفته است و در فصل بهار آب‌وهوای دلپذیری دارد. هر چند تهران مکان‌های دیدنی بسیاری دارد، اما در شلوغی‌های شهر کمتر دیده می‌شود. تصور عموم بر این است که تهران تنها شهری‌ است برای کار و فعالیت. در صورتی که شاید بتوان صد جای دیدنی در این شهر برای گشت‌وگذار عنوان کرد.

یکی از این صد جا، منطقه درکه تهران است که محله و مسیر کوهستانی آن قدمت و معماری کهن دارد. این شهر زیبا هفت‌حوض، جنگل، آبشار، پلنگ­چال و بسیاری دیگر از زیبایی‌ها را در خود جای داده است.

تهران یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران

تهران را می‌توان از لحاظ تنوع فرهنگ، یک ایران نامید. مهاجران زیادی در این شهر زندگی می‌کنند، بنابراین تنوع غذایی در این شهر بسیار زیاد است. نمی‌توان تمام زیبایی‌های تهران را در واژه­‌ها عنوان کرد، فقط به شما توصیه می‌کنیم که این بار با نگاهی متفاوت به تهران سفر کنید.

مشهد شهر حضور محبوب‌ترین مقصد گردشگری ایران در بهار

هنگام سفر به مشهد وقتی به خیابان امام می‌رسی، چشمانت برق می‌زند. گویی گلدسته‌ها در میان قطره زیبایی از آب نظاره می‌شود. انگار تلالو قطره اشکی است که  بر گونه‌­ات می‌چکد.

آب‌­وهوای مشهد متغیر است. معتدل و متمایل به سرد و خشک. هر چند در روزهای سرد، نیز اجاق دل اهالی این شهر به حرمت حضور "امام رضا" تا همیشه گرم است. اما بهار در این شهر بسیار دل‌انگیز است.

مشهد مقصد گردشگری بهاری ایرانیان

در سفر به مشهد، رفتن به توس را فراموش نکنید. در آرامگاه فردوسی می‌توان با نقش برجسته‌های نصب شده بر روی دیوار، ساعاتی را در دل شاهنامه و داستان‌هایش قدم زد. مراکز خرید متنوع، طرقبه، دهکده­ ییلاقی شاندیز، پارک جنگلی وکیل ­آباد و بازار رضا نیز لذت سفر به مشهد را چندین برابر می‌کند.

نکته جالبی که در سفر مشهد حس می‌شود، این است که مفهوم شب و روز در مشهد زیاد معنایی ندارد. چرا که رفت‌­وآمد همواره در جریان است و در شب‌ها نیز مانند روزها، خیابان‌ها پر از زائرانی است که برای صفای دلشان آمده‌اند. 

همدان کهن‌ترین شهر ایران 

اگر شما هم جزو آدم‌هایی هستید که دلتنگ کوچ زمستان می‌شوید، بهتر است در فصل بهار به شهر زیبای همدان سفر کنید. چرا که این شهر دارای آب ­و هوای سرد کوهستانی‌ است و به همین دلیل نیز در فصل بهار آرام‌تر است.

همدان، مکان‌های دیدنی زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آرامگاه بوعلی سینا، همان عارفی که از کودکی بزرگ بود و بزرگان از حال او در عجب بودند، حمام تاریخی قلعه، گنجنامه و آرامگاه باباطاهر اشاره کرد.

کهن شهر ایران همدان، یکی از مقاصد گردشگری در بهار

تا به ­حال در یک غار قدم زده‌اید؟! غارها همیشه اسرارآمیز هستند. چرا که وقتی داخل آن می‌شوی، یک دلهره‌ شیرین وجودت را فرا می‌گیرد. حال تصور کنید وارد یک غار شده‌­اید که پر از آب است. به این ترتیب دیگر حتی پایت هم روی زمین نیست. گشتن در اندرونی غار علیصدر سوار بر قایق، یک تجربه‌ی بی­‌نظیر است. 

تپه­ هگمتانه : یک شهر باستانی جامانده از عمق تاریخ است.

سراب گیان : پر از درخت چنار و آبی که از دل کوه، درختان را سیراب می‌کند. اگر در آنجا به ­آنی حواستان پرت شد و تصور کردید میان زیبایی‌ها و سبزینه‌های شمال هستید، ملامت نمی‌شوید­. چرا که حقیقتا این خطه شبیه شمال است.

لالجین : اگر اهل هنر هستید، لالجین محلی است که هنر در آنجا موج می‌زند. پر از زیبایی‌هایی که از دل خاک بیرون زده است و با دست آفریده شده است.

بازار همدان : یکی­ دیگر از زیبایی‌های این شهر، یک بازار مسقف، پر از راسته و مغازه‌هایی از شغل‌های متفاوت است. خرید در کل شیرین است، اما قسمت خوشمزه خرید از بازار همدان شامل نان شیرمال، شیرینی نارگیلی، نان کماج، باسلوق و ... است.

قشم نفسی در میان خلیج فارس!

در این سفر مجازی به مقاصد گردشگری ایران در بهار سری هم به قشم که یکی از جزایر بسیار زیبای خلیج فارس با آب‌وهوای گرم‌وخشک است، می‌زنیم. این جزیره زیبا در فصل بهار هوای مطلوبی‌ دارد. قشم، بافـت سنتی خود را همچون گوهری حفظ کرده است. از این رو در سفر به قشم می‌توان سفرنامه‌­ای افسانه‌­ای خلق کرد.

قشم جزیره اسرارآمیز به عنوان مقصد گردشگری بهاری

جاذبه‌های قشم به قدری زیبا هستند که اگر کسی به آن سفر نکرده باشد، فکر می‌کند افسانه است. 

دره ستارگان : عجیب و مرموز، رفاقت­ میان باد و طوفان در گذر سالیان دراز، دالان و توده‌هایی تودرتو که به گفته محلی‌ها، سال‌ها پیش فرود ستاره‌ای موجب این رفاقت شده است.

غروب زیبای بندر لافت، جنگل‌های حرا (جنگی شناور بر آب)، دره تندیس‌ها، سد و روستای گوران، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، هرمز به رنگ سرخ ، هنگام و تفریح‌های آبی این جزیره که می‌تواند شما را در لحظه نگه دارد.

در جزیره زیبای قشم همه چیز متفاوت است، حتی غذاهای دریایی خوشمزه و متنوعی که در بیش‌تر رستوران‌ها سرو می‌شود. مراکز خرید و بازار قشم نیز بستر مناسبی برای خرید خرما، صنایع حصیری، نان­­ محلی، لباس‌های محلی، ادویه و ... است.

اهواز شهر نخل‌های سرافراز

اهواز، آب‌وهوای نیمه بیابانی دارد و جز مناطق گرمسیری محسوب می‌شود. بنابراین سفر به اهواز در فصل بهار می‌تواند زیباترین تجربه قدم زدن بر لب کارون را به شما هدیه دهد. خاطرات زیبایی که بر روی پل سفید که معلق بر رودخانه کارون است در غروب آفتاب می‌توان ساخت، بیش‌تر شبیه رویا است.

اهواز یکی از مقاصد گردشگری ایران

مردم اهواز حال و هوایی شبیه به آب­ و هوای شهرشان دارند، خون گرم و صمیمی هستند. خیابان نادری اهواز نشان از همین حال و هوا است، مغازه‌­های این خیابان دقیقا مثل یک تابلوی زیبای نقاشی، پر از رنگ است.

بنای معین‌التجار، یک کاروانسرا با درختان نخل در محوطه است. کلیسای سورت مسروپ، حرم علی‌­ابن مهزیار و بسیاری دیگر از زیبایی‌های اهواز که هم‌چون نورخوشید، می‌درخشند. اما لشکرآباد اهواز که از لحظه ورود به آن می‌توان با تمام وجود بوی فلافل و ترشی را حس کرد. بدون خوردن و چشیدن این غذاهای خوشمزه، نمی‌توان از این منطقه خارج شد.

شاید چنین فکر کنید که یکی از حُسن‌­های سفر، آشپزی نکردن است. اما این تا زمانی برای شما حُسن محسوب می‌شود که وارد بازار کاوه نشده باشید. چرا که بازار کاوه پر از ماهی‌های تازه صید شده است. عطر ماهی‌ها  چنان با روح ­و روانت بازی می‌کنند که عاشق آشپزی می‌شوید­، سینی‌های بزرگ حلوا ارده، حلوا شکری، خرما، کلوچه و ... نیز شما را مدهوش می‌کند.

شب‌های اهواز نیز بسیار دلنشین است، شب‌ها، هوا خنک‌تر است.  پیاده‌روی در میان مردمان این دیار حال و هوای دلتان را بهتر می‌کند. بازار امام نیز یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز است که گذر از آنجا را نباید فراموش کرد.

گرگان رنگین­ کمان طبیعت ایران

نمی‌توان از آب و هوای گرگان گفت چرا که بسیار متنوع است، بنابراین در تمام فصل‌های سال، سفر به گرگان دلپذیر است. اما در فصل بهار صفای خاصی دارد. در سالیان پیش مردمان گرگان به استقبال بهار می‌رفتند از دهه‌ی دوم اسفند، حاجی‌­فیروزها در کوچه و خیابان‌ها خبر آمدن بهار را می‌دادند. به­ قدری عشق و شادی در این شهر در جریان بود که ریشه برخی از درختان و گل­ها زودتر از موعد مقرر بیدار می‌شدند.

گرگتم رنگین کمان ایران به عن.ان مقصد گردشگری بهاری

کوه و جنگل به طبیعت گرگان حال و هوای بی‌نظیری داده است. در بهار، بودن در میان رنگ‌های زیبای طبیعت، هوش از سر می‌برد. در این شهر نفس تازه کنید که برای یک‌سال پیش­رو، اکسیژن تازه در وجودتان باشد.

ناهارخوران و منطقه جنگلی، آبشار شصت کلاته، آبشار نومل، جنگل شصت کلا، جنگل توسکستان، کوه تاورنراب و ... که حتی نامشان هم حسی تازه و پر از بهار و زندگی در وجودشان دارند. قدم زدن درمیان بی‌شمار درخت، نسیم خنک، صدای پرندگان که در جای جای این شهر نوید زندگی‌ است.

در بازار قدیمی گرگان انواع صنایع دستی و پوشاک زیبای محلی را می‌توان پیدا کرد. از غذاهای خوشمزه خطه شمال هم که نمی‌شود گذشت. نان زنجبیلی، نان خرمایی، حلوای اماج، سرغربیلی و ... هم به عنوان سوغات توشه راهتان می‌شود. 

با معرفی ۱۰ مقصد گردشگری ایران در بهار سفر مجازی­ خود را به پایان می‌رسانیم. شما دوست دارید در فصل زیبای بهار به کدام شهرهای ایران سفر کنید؟! سفر۷۲۴ به عنوان اولین پلتفرم فروش آنلاین بلیط اتوبوس در سفرها همراه شما خواهد بود.