همراهان عزیز سفر۷۲۴ اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید و نگران حیوان خانگی خود هستید، مطالعه این مطلب از سفر۷۲۴ را به شدت به شما توصیه می‌کنیم. زیرا در این مطلب سعی کرده‌ایم به تمامی سوالات شما در مورد شرایط حمل حیوانات خانگی با اتوبوس پاسخ دهیم.

طبق تجربه، دغدغه بیشتر افرادی که حیوان خانگی دارند، این است که چگونه می‌توانند حیوان خانگی‌شان را به یکی از همسفرانشان تبدیل کنند؟

برای این کار در ابتدا باید با قوانین موجود در مورد حمل حیوانات خانگی با اتوبوس آشنا شویم. اما سوال اینجاست که آیا حمل حیوانات خانگی با اتوبوس امکانپذیر است؟ به همراه داشتن حیوان خانگی در طول سفر با اتوبوس می‌تواند برای مسافر، راننده یا شرکت مسافربری مشکلی ایجاد کند؟ آیا می‌توانیم حیوان خانگی خود را به داخل کابین اتوبوس ببریم؟ برای حمل حیوان خانگی خود با اتوبوس باید بلیط جداگانه‌ای برای او تهیه کنیم؟ در ادامه به تک تک این سوالات پاسخ می‌دهیم.

آیا حمل حیوانات خانگی با اتوبوس امکانپذیر است؟

در این مورد باید بدانید که با پیگیری تیم سفر۷۲۴ از شرکت‌های مسافربری، در بعضی موارد رانندگان شرکت‌های مسافربری تحت شرایط خاصی امکان حمل حیوانات خانگی با اتوبوس را به مسافران می‌دهند. البته این موضوع به این معنی نیست که شما می‌توانید سگ، گربه  یا هر حیوان خانگی دیگری با خود به داخل کابین اتوبوس ببرید. بنابراین اگر راننده‌ای قبول کند که حیوان خانگی شما در اتوبوس همراه شما باشد، حتما باید این کوچولوی دوست داشتنی را داخل جعبه‌ی مخصوص قرار دهید. البته بعد از قرار دادن این موجود دوست داشتنی در جعبه، باید آن را با کمال احترام به آقای راننده تحویل دهید تا به همراه سایر وسایل و چمدان‌ها در قسمت بار یا صندوق اتوبوس قرار دهند. پس قرار نیست که حیوان خانگی‌تان به همراه شما داخل کابین اتوبوس باشد و از مناظر لذت ببرد. بلکه تا رسیدن به مقصد در اتاقک سرد و تاریک چمدان‌ها منتظرتان خواهد ماند.

هنگام حمل حیوانات خانگی خود با اتوبوس به منظور رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، از شما خواسته می‌شود تا مجوز صادر شده توسط اداره بهداشت، دامپزشکی و یا ارگان‌های مرتبط را نیز به همراه داشته باشید.

حمل سگ با اتوبوس

اگر در طول سفر مشکلی برای حیوان خانگی ما پیش آید، مسئولیت رسیدگی به این مشکلات بر عهده چه کسی است؟

در این مورد باید توجه داشته باشید که مسئولیت تمام و کمال مشکلات احتمالی پیش آمده در حمل حیوانات خانگی با اتوبوس بر عهده مسافر است. بنابراین راننده یا شرکت مسافربری هیچ مسئولیتی در قبال حیوان خانگی شما نخواهد داشت. از این‌رو امکان پیگیری قانونی مشکلات احتمالی به وجود آمده هم وجود نخواهد داشت.

آیا حمل حیوانات خانگی با اتوبوس به لحاظ قانونی می‌تواند مشکل ساز باشد؟

از نظر قانونی و طبق تبصره ماده ۲۵ ابلاغیه‌ی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حمل هر نوع بار غیربهداشتی یا عفونت‌زا از قبیل احشام (مرده یا زنده) یا حیوان خانگی غیر قانونی محسوب می‌شود.

بنابراین اگر تصمیم دارید که هنگام سفر با اتوبوس حتما حیوان خانگی‌تان را هم به همراه داشته باشید. باید مسئولیت بروز هرگونه مشکلی را هم خودتان به عهده بگیرید.

چرا حمل حیوانات خانگی با اتوبوس غیرقانونی محسوب می‌شود؟

طبق بند الف از ماده ۲۵ قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به همراه داشتن هر گونه محموله‌ای که مخل آسایش مسافران یا مغایر با اصول ایمنی باشد، غیرقانونی است. حتی اگر محموله مورد نظر دارای گواهی بهداشتی صادره توسط سازمان دامپزشکی کشور یا سایر واحدهای زیر مجموعه آن باشد.

آیا در صورت داشتن گواهی بهداشتی از سازمان دامپزشکی امکان حمل قانونی حیوانات خانگی با اتوبوس وجود دارد؟

همانگونه که در پاسخ به سوال قبل نیز به این موضوع اشاره شد، طبق بند الف از ماده ۲۵ به همراه داشتن هر نوع حیوان خانگی در سفر با اتوبوس غیرقانونی محسوب می‌شود. بنابراین حمل حیوانات خانگی با توبوس تنها در صورت توافق شما با راننده امکان‌پذیر است.

حمل حیوانات خانگی با اتوبوس

آیا امکان پیگیری قانونی و شکایت مسافر علیه راننده در انجمن صنفی مستقر در ترمینال، در صورت قبول نکردن راننده برای حمل حیوان خانگی وجود دارد؟

شکایت در انجمن صنفی مستقر در ترمینال تنها زمانی امکان‌پذیر است که موضوع پیش آمده، خلاف قوانین حمل و نقل باشد.

بنابراین شکایت کردن از راننده‌ای که حاضر نیست حیوان خانگی شما را حمل کند، کار اصولی نخواهد بود. زیرا طبق موارد ذکر شده، این درخواست شما است که غیرقانونی محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است بی‌خیال شکایت و پیگیری قانونی در مورد حمل حیوانات خانگی با اتوبوس شوید.

پیشنهاد سفر ۷۲۴ برای حمل حیوانات خانگی با اتوبوس برای مسافران عزیز

پیشنهاد و توصیه ما به مسافران و همراهان عزیز سفر۷۲۴ این است که هنگام سفر با اتوبوس از همراه داشتن حیوانات خانگی‌تان صرف نظر کنید. زیرا هر آن ممکن است که صندوق اتوبوس توسط پلیس ترمینال یا پلیس راه مورد بررسی قرار بگیرد و شما متحمل جریمه شوید. البته مشکل فقط جریمه شدن یا نشدن شما نیست. زیرا این تصمیم شما ممکن است مشکلات و مسائل زیادی را نیز برای راننده یا شرکت حمل‌ونقل ایجاد کند.

بنابراین بهتر است به جای حمل حیوانات خانگی با اتوبوس از خدمات ارسال بار برای حیوانات خانگی خود استفاده کنید. که در این صورت بدون بروز هیچ گونه مشکلی برای خود، راننده و شرکت حمل‌ونقل می‌توانید حیوان خانگیتان را صحیح و سالم در مقصد مورد نظرتان تحویل بگیرید.

با این کار خودتان هم می‌توانید با خاطری آسوده به سایت سفر۷۲۴ مراجعه کنید و با خرید بلیط اتوبوس دلخواهتان به صورت آنلاین، سفری مطمئن و آسوده را تجربه کنید.

با استفاده از خدمات ارسال بار برای حمل حیوانات خانگی خود دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید  که طی سفر چه اتفاقی برای حیوان خانگیتان می‌افتد. زیرا قرار است این موجود دوست داشتنی نیز همزمان با شما به مقصد مورد نظر رسیده و پس از استراحت، شما را در سفر همراهی خواهد کرد. فقط فراموش نکنید که آب و غذای کافی را در اختیار مسئولان و ارائه‌دهندگان خدمات ارسال بار قرار دهید تا در صورت نیاز از آن‌ها برای کوچولوی دوست داشتنی شما استفاده کنند.

امیداریم سفر خوب و خوشی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید و از بودن در کنار کسانی که دوستشان دارید لذت کافی را ببرید.