بیمه مسافرتی چیست؟

هر ساله هزاران نفر به خارج از کشور مسافرت می کنند و در حالیکه اکثر آنان از مزایای بیمه مسافرتی بهره مند هستند، عده کمی از آنان می توانند از خدمات بیمه ای مناسب در زمان نیاز و ضرورت استفاده نمایند. بسیاری از آنها ناگزیرند هزینه های گزافی را به هنگام بروز حادثه یا بیماری در مراکز درمانی پرداخت نمایند.

بیمه مسافرتی یا بیمه مسافران خارج از کشور، بیمه ای است که برای افرادی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند؛ صادر می شود.

این بیمه نامه برای پوشش صدمات بدنی و بیماریِ بیمه شده، که پس از آغاز سفر به خارج از کشور بروز نموده و یا عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که آغاز آن پس از شروع سفر به خارج از کشور بوده و باعث درخواست کمک از طرف شخص بیمه شده یا نماینده قانونی وی شود.

شخص بیمه شده در این نوع بیمه، تحت پوشش بیمه درمانیِ خارج از کشور قرار می گیرد و تمامی مواردی که تحت پوششِ این نوع بیمه قرار می گیرد، طبق قراردادی بین بیمه مربوطه و شبکه های بیمه ای و امداد بین الملل جهت پرداخت خسارت تضمین می گردد.

با توجه به شرایط و پوشش های بیمه مسافرتی ذکر شده در قرارداد، خسارات وارد شده به مسافر(شخص بیمه شده) پرداخت می گردد.

بیمه زیارتی چیست؟

از آنجایی که در حال حاضر سوریه و عراق درگیر جنگ های داخلی می باشند، شما زائرین حرم سید الشهدا می توانید  با خرید بیمه مسافرتی ( از شرکت ها ی بیمه ) خطرات ناشی از سفر به عراق، سوریه و عربستان سعودی، تهدیدات ناشی از فوت در اثر حملات تروریستی، جنگ و شورش؛ تحت پوشش بیمه مربوطه قرار گیرید. لازم به ذکر است که تمامی شرکت بیمه دارای چنین خدماتی نمی باشند. بیشتر  بیمه نامه های  زیارتی را می توانید از طریق سایت خود شرکت در بخش خرید بیمه مسافرتی بصورت آنلاین درخواست داده و خریداری نمایید.

بیمه مسافرتی اربعین

بیمه برای زائرین اربعین اجباری است ، زائرین می‌توانند با بهره‌مندی از بیمه اجباری اربعین در این خصوص،در صورت بروز حوادث مختلف، بیماری، تصادفات، فشارهای جمعیت و یا حملات تروریستی از بیمه اجباری که پشتوانه حمایتی زائرین است بهره‌مند شوند.

هزینه بیمه متقاضیان سفر اربعین نیز 25 هزار تومان است .

برای خرید بیمه زیارتی اربعین در سفر عراق نیازی نیست به شرکت های مسافربری مراجعه کنید، هزینه ویزای اربعین و بیمه  زیارتی اربعین در سامانه سماح در زمان ثبت نام به همراه هزینه های ثبت نام  به روش اینترنتی و آنلاین و از طریق درگاه بانکی ازشما دریافت خواهد شد.

 

راهنمای کامل سفر به کربلا

هزینه ویزا و بیمه زیارتی اربعین ۹۶ تعیین شد.

راهنمای کامل مراحل اخذ ویزای عراق

safar724.com